DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Hei, Jeg har smurt meg med Progesta Care krem 2 ganger hver dag siden dag 13 io syklusen min.. og ble gravid denne pp.. ) Nå lurer jeg på om jeg kan slutte å bruke denne kremen? Eller kommer spiren til å "dette ut" gvis jeg slutter..?? Legen min synes IKKE jeg skulle bruke den, da den kan innholde mye rart som ikke er gjort rede for i medisinsk sammenheng... :S Blir litt stresset nå...... Noen som har vært gravid etter å ha brukt PCkrem og fått et sunt & friskt barn??? Håper på svar ....
*Bea* & bitteliten Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Hei. Jeg er også gravid, og ble gravid første mnd jeg jeg prøvde kremen (etter å ha prøvd i over et år uten å lykkes)! Jeg er i 6+0 i dag og har fortsatt å ta kremen. Har ikke hørt noe om at det kan være farlig..... Men nå blir jo jeg også litt engstelig....
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 Hei igjen, Var ikke meningen å gjøre deg engstelig!!! Legen min påpekte ganske klart at hun trodde ville verken gjøre det ene eller det andre for svangerskapet mitt ... MEN det hun også sa var at helsekost produkter ikke er sjekket godt nok .. mht. innholdet .. At de kan inneholde andre stoffer enn hva de påstår .. Da får vi jo håpe at denne kremen IKKE inneholder noe som kan være skadelig for fosteret ... Når vi nå snakker om det -så er det jo myyye man ikke skal ha i seg når man er gravid .. Eks. Parabener (som nesten ALLE kremer inneholder masse av...) Jeg mener å ha lest her inne på BIM om jenter som har blitt tipset om denne kremen av sin lege .. så det er nok forskjell fra lege til lege hva de synes! Det er jo ingen nyhet at medisin og helsekost/alternativ medisin ikke er helt enige... eller hva? Oj .. dette ble et lagt innlegg... Håper & tror dette vil gå bra jeg! Lykke til med den voksende mangen din
*Bea* & bitteliten Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Hei. Takk for langt svar Jeg måtte sjekke hva som stod på kremen, jeg Der står det fakstisk at den ikke skal bruks ved graviditet uten i samråd med lege.... Jeg tror jeg trapper ned på bruken og bare smører med halv dose i en ukes tid, deretter en uke med en prikk, og så ikke noe. Satser på at spira sitter nå Lykke til du også!
AwholeNewWorld Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Hva slags krem er dette og hvor får man tak i den? Hm.. Høres ut som noe jeg burde prøve :=) Ingen spire, siden jeg mistet for vel 7 mnd siden.... Hilsen den evige opptimisten :=)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jeg sitter med informasjonsbrosjyren foran meg om Progesta-Care kremen, og der står det at denne kan hjelpe mot nedsatt fruktbarhet som skyldes uregelmessige sykluser og/eller sykluser uten eggløsning. Det står også følgende: Progesteron er nødvendig for at fosteret skal feste seg. Ved graviditet fortsetter man med naturlig progesteron i 4-5måneder. Så jeg tror jeg ville ha fortsatt iallefall første trimester... Lykke til!
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 13. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2007 Hola, Jeg har trappet ned iallefall.. smoerer bittelitt morgen og kveld! Kommer til aa slutte helt etter et par uker naa! Og haaper at alt vil ordne seg! Stooor varm klem DollyD i Hellas )
m2m2 Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Jeg vet ikke hva Progesta Care krem inneholder, men jeg bruker noe som heter Progesta Plus som inneholder natural progesterone hormon (som kommer fra wild yam, en slags søt-potet). Jeg spontanaborterte tidligere i år, og prøver nå igjen med krem for å styrke livmoren. Jeg syns denne naturlige kremen er bedre enn å ta syntetiske progesterone hormoner. Bruker kremen fra eggløsning til mens. Jeg spurte jordmora mi om det var ok å bruke den, og hun sa hun så ikke noe galt i det, og kremen brukes i samme syklus som det syntetiske hormonet - fra eggløsning til mens. Hun sa også at jeg kunne bruke den inntil jeg var i 14. uke skulle jeg bli gravid igjen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 Hvis du fortsatt leser: fant også dette på http://www.diagnose-me.com/treat/T67453.html CAUTION: If you are using progesterone cream and think you may be pregnant, suddenly stopping could cause a miscarriage.
Tante_Bettan Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Hei, Progesta Care krem kan jeg absolutt anbefale. Også for PMS og overgangsalder problemer. Og i tillegg kan jeg anbefale denne nettbutikken i Norge, de er de billigste på nett som jeg har funnet. 399kr. Hvis noen vet om ne billigere så si ifra. http://www.amedisin.no/produkter/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå