Gå til innhold

strek er strek sier dere, uansett svak eller sterk, men....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en spontan abort i beg. av august. Fikk pille for å få ut resten 6.aug. Tenkte for noen dager siden at nå må vel snart mensen komme. men vet det kan ta litt tid etter abort. Har hatt mensmurring i en ukestid, så har gått å ventet veldig. I dag tok jeg en test jeg har liggende, den var svak svak positiv.

kan det være at vi rett og slett fikk det til å klaffe på første forsøk??? Har jo ikke peiling på når jeg skulle hatt mensen pga aborten, men viss jeg regner vanlig så er jeg liksom 4+2 eller noe sånt???? Håper virkelig jeg kan begynne her i 1. trimester, og at spiren holder seg grundig fast denne gangen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg spurte jordmor siri om hvor lenge hcg er i kroppen etter en abort og da sa hun at det kan være i kroppen i hele 9 uker etter.Men jeg håper for din skyld at en ny spire har tatt plass! det beste er vel å vente og se om mensen dukker opp vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent en uke til,har ikke mensen kommet da tar du en ny test. Eller, du kan ringe legen din og be om Hcg blodprøve for å sjekke om Hcg er på vei ned etter SA eller på vei opp grunnet ny graviditet. Vi er mange her disse 2 siste månedene som har mistet og blitt gravide med en gang. Det er lov og håpe,men bedre å få vite det med 2 blodprøver!

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er riktig som "lykkeliten er på vei" sier, hcg kan være kroppen i flere uker etter en SA. Men, det kan også være som du håper, at du er blitt gravid igjen med en gang. Du kan jo vente noen dager og ta en ny test og se om streken er blitt sterkere, men det sikreste er å få tatt blodprøve hos legen. Da måler de hcg, og ser om det stiger eller synker. Det skal måles to ganger med en dags mellomrom. Dersom hcg stiger er du gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, HI er...

Nå har jeg tatt en ny test. Tok en i går kveld, klarte ikke vente til i dag. Å nå slo den sterkt ut positiv med en gang, det må jo bety at hcg har steget og at jeg er gravid, gjør det ikke det????

 

Vi holder på å male på min arb.plass nå, ikke i det rommet jeg er i, men naborommet, og jeg kan klart lukte malingen. Kan dette være skadelig for fosteret hvis jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...