Gå til innhold

Ang. gu på første kontrol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med denne? Er den strengt tatt nødvendig? Frukten av denne undersøkelsen når jeg gikk med førstemann var at han fortalte meg omtrent hvor langt jeg var på vei. Men for å være helt ærlig så klarer jeg å leve i spenning frem til ultalyden jeg altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke lengre obligatorisk gu undersøkelse ved graviditet og første svangerskapskontroll. Eneste grunnen til at legen min ville ha tatt en slik undersøkelse, var om pasienten hadde testet positivt på en klamydiatest. Så for meg var første kontroll bare en laaaang samtale med legen!

Skrevet

Er det nokon som kan vise til noko skriftleg om dette med at GU på første kontroll er frivillig / avleggs?

Skrevet

det står i en svangerskaps bok jeg har fått, men det er frivillig, jeg gjorde det ikke nå og ikke sist heller. bare hvis man har innfekskjoner eller vil selv

Skrevet

Legen min informerte meg på 1 kontroll at det ikke lengre var obligatorisk.. jeg hadde mana meg opp på gu jeg, og superglad for at jeg slapp, det instrumentet der er noe av det mest ufyseligste i verden, altså..

Men legen din vil spørre deg om det er lenge siden siste gu. Hvis det er det, og hvis de ikke tok noen form for prøver da, må du nok ta en gu..

Legen min mente vi kunne vente til 6 ukerskontrollen..

Men sykehuset krever vel syfiliskort? Mente jeg leste det i den boka legen ga meg..og da må man vær så god til pers med gu..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...