Gå til innhold

Kan Livmortappen henge helt ned i sjedeåpningen? HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, dette er jo litt ekkelt, men leste om andre her som også føler at hele underlivet kommer ut.

Det er 7 uker siden jeg fødte mitt andre barn, og denne gangen ble underlivet utrolig slappt...

Kan ha noe med at jeg lå i 50 minutt å presset, og at hun lå skjevt med hodet så det var tungt å få henne ut....Musklene er vel blitt helt ødelagt...

Jeg kan noen ganger se at det kommer en rød rund ting ut av sjedeåpningen når jeg står oppe....Og har tenkt at det må være livmortappen som har falt ned. Det føles som jeg går med noe mellom beina til tider.

Når jeg tørker meg eller kjenner etter så ligger den rett innenfor sjedeåpningen som regel...og det er jo altfor langt ned.

Er det noen som har opplevd lignende, og hva gjorde dere for å få orden på det igjen. Vet at man skal knipe, men har hørt at noen må sy opp livmoren , er det sant tro ? Eller må man ta andre inngrep?

Noe må man vel kunne gjøre, ellers blir det sølibat i tiden fremover...huff....

Skrevet

Spør på 6-ukers kontrollen. Det er ikke lenge siden du fødte og underlivet endrer seg mye ettersom tiden går. Ikke bekymre deg.

Skrevet

Jeg vet om noen som tok seg en joggetur etter fødselen og så falt livmoren ut av skjeden. Så det er fult mulig at din livmor har falt. Da må den opereres på plass igjen.

Skrevet

hipp hurra..... :(

huff, ja det blir verre når jeg går mye ........har ikke turd å løpe enda

jaja får se hva legen sier på mandag, blir spennende

Skrevet

det skal veldig mye til for at du har fremfall av livmor. Tipper dette retter seg helt opp i løpet av kort tid. Men husk å knip:-)

Skrevet

Kan også være urinrørsåpningen....Synes du skal gå til lege å få det sjekket. Slitsomt å gå rundt å bekymre seg!

Skrevet

Enig med Hedda. Tror det er urinrøret du merker. Har det sånn selv. Ganske vanlig etter en fødsel.

Skrevet

Det kan godt være livmortappen. Den er rød og rund og glatt, mens skjedeveggen er ruglete. Uansett er det så kort tid siden du fødte at det godt kan gå tilbake av seg selv (leste et sted at det gjør det i de fleste tilfeller). Går gjerne langsomt og gradvis, så vær tålmodig. Men det stemmer at noen må opereres, ja.

Skrevet

Ikke så vanlig at det MÅ opereres, vanligere at det gjøres på bakgrunn av pasientes ønske. Hvis man ikke har plager med det er dette først og fremst er kosmetisk problem, men hvis man vurderer å bli gravid igjen er det nok lurt å bli undersøkt for å vite hvordan det kan utvikle seg i et svangerskap. Man kan be om å bli henvist til gynokologisk poliklinikk.

Skrevet

Har vært hos legen, og det var heldigvis ikke livmoren, den var trukket seg godt tilbake.

Men det var en indre sjedevegg som var veldig slapp....så det var bare å knipe, har fått henvisning til fysioterapeut, hvordan nå det kan hjelpe....tror hun skulle vise meg noen effektive øvelser....

hvis det ikke ordnet seg etter trening var det et enkelt inngrep , der man syr den opp....

så vet dere det !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...