helinor Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg hadde en SA for 6 uker siden og nå er jeg gravid igjen:) Jippi!!! Men er skikkelig redd for at det skal gå galt igjen. Tenker på det hele tiden! Noen med gode råd?? Er det mer sannsynlig å få en til SA når man har hatt en tidligere?
Veroo Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Heihei, jeg hadde og en sa for 6uker sia, eller da sluttet jeg og blø. Er også gravid, oppdaget d for 5 dager siden, var på UL i dag, for å berolige meg selv. Pluss at jeg fikk målt Hcg, skal måle den på nytt på fredag. Har du fått den målt??
helinor Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg har ikke vært til legen enda, men skal prøve å få time snart. Hvor langt på vei er du? Jeg er 4+2. Hva så du på ultralyd??? Skal også prøve å få tidlig ultralyd slik at jeg får beroliget meg litt...
Veroo Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 jeg så ingenting på ultralyd, dem ser ikke så tidli, og dem kunne ikke sette termin heller. Hvordan vet du at du er 4 2 på vei???
helinor Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Hadde en mens før prøveperioden, og testet etter EL når jeg trodde jeg skulle ha eggløsningen. Så jeg er bra sikker på termin;)
Veroo Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Ok, jeg har ikke hatt mens, så vet ikke. Men hadde en hcg måling som viser ca at jeg er rundt 4-5 uker, eller 2uker og tvillinger...hehe Men en graviditetstest slår jo som oftes ikke ut før etter 4uker, da er hcg nivået nådd opp. Iallefall dette gyn sa til meg.
Lurvehette Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Hei. Kjempeglad på dine vegne:) Hadde en SA igår, og du gir jo meg håp.Takk. Kanskje vi også kan få det til da. Håper så inderlig det går bra for deg denne gangen. Legen sa til meg igår, at det ikke er noe fare for gjentatte SA, spesielt ikke om du har født friske barn tidligere. Stå på, og ikke bekymr deg for mye. Det er ikke bra for barnet ditt. Lykke til.
helinor Skrevet 4. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2007 Jeg har testet hver dag siden 3 dager før IKM, og streken blir sterkere og sterkere:) Blir helt tullete av å gå sånn. Må komme meg til legen å få meg UL om et par uker. Må bare vite at det er noe der:)
helinor Skrevet 4. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2007 Takk:) Kjempetrist å høre at det gikk slik med deg også, men det går nok bra skal du se. Var skikkelig tungt i begynnelsen, men det blir bedre og du blir sikkert gravid igjen snart! Jeg hadde en mens og fikk EL 14 dager etterpå, så syklusen ble stabil med en gang. Lykke til!!!
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Gratulerer! Akkurat det samme skjedde med meg. Gikk å venta på menstruasjonen etter spontanaborten, men den kom aldri. Nå går jeg ut i fra at jeg er 8 uker på vei.
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Velkommen med ny spire! Vi er mange i samme båt..hadde SA 13 Juli og ble gravid igjen med en gang..i uke 8 nå
Veroo Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 Hvordan har dere fått beregna termin??Altså dere som har hatt SA??Fra siste blødningsdag??
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 Jeg har ikke vært på den tidlige ultralyden som jeg ble tilbudt,for det viser seg at den ikke ble så tidlig allikevel. Men vi har regnet utifra første dag jeg begynte å i blø da jeg haddde SA (13 juli). Og dette stemmer nok ganske bra,da jeg har fått en søt liten 2mnd bul rett under navlen.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #16 Skrevet 5. september 2007 Jeg må bare spør, hvilken dato hadde du SA. Jeg fikk en pille for å få ut resten 6.aug. men begynte å blø noen dager før det. Tok en test i dag etter å ha hatt mensmurringer i en ukestid. Men får høre fra andre her inne, at etter SA kan en få svak positiv test i opptil 9 uker etter... Håper så at jeg har en spire i magen:)
så gla' Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 Hei! Hvor lenge hcg kan påvises i urinen, er avhengig av hvor langt du var kommet i svangerskapet når du hadde en SA. Hvis du hadde en veldig tidlig SA, vil nok hcg synke ganske kjapt. Halveringstiden er ca 1 døgn. Jeg skal se om jeg kan finne igjen listen over hcg-verdier og referanserammer, og dytte denne opp.
Veroo Skrevet 5. september 2007 #18 Skrevet 5. september 2007 Jeg hadde en sa i juli, er gravid på nytt nu, slutta og blø den 31juli, og har en hcg på 150 (mandagen denne uka)..noen som kan si ca hvor langt jeg er på vei????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå