Gå til innhold

fostervansprøve


Nancy Drew

Anbefalte innlegg

hei alle sammen... lurte på om det var noen her inne som her erfering med fostervannsprøver ol. har rett på det pga barnefar har en arvelig sykdom. Har ikke så fryktelig lyst å få en stor nål i magen, men på den andre siden får jeg jo da en tidlig ultralyd, noe jeg har veldig lyst på.... Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok fostervannsprøve med siste mann fordi dem oppdaga at noe av tarmen hans var på utsiden av kroppen på ul, så dem ville utelukke at det ikke var beslekta med Downs.

Syns det var kjempe greit å ta prøven. Ikke Noe spes vondt bare litt ubehagelig,men det kan være for at jeg spente hele kroppen da jeg var nærvøs. hadde litt ubehag noen timer etterpå,men det er helt vanlig. Det kjennes litt ut som at fødselen er igang,å det er pga at dem har tatt litt fostervann..naturlig reaksjon når fostervann forsvinner fra kroppen. Ikke noe å bekymre seg for. Det værste med hele prøven er at det tar ganske lang tid før man får svar...fryktelig å gå å vente...men til gjenngjeld er prøven veldig nøyaktig. Får svar på ALT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med tristan? over her, ikke vondt å ta prøven, bare ubehagelig. Hadde litt svie i stikket etterpå, men ikke noen murringer el noe. Lå på sofaen resten av dagen:-)

 

De tar en UL for å se hvor de skal stikke, men du får ikke særlig mye utav den selv. De sjekker etterpå at alt er i orden, så jeg fikk se hjertet slå:-) men de forklarer ikke så mye som de gjør på ord UL.

 

Hvis du har rett på dette, bør du bestille tidlig time hos fastlegen, så han kan søke deg til genetisk veiledning. Du må ha det før du får tatt fostervannsprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...