Gå til innhold

Kaloribehov når man er gravid ? - unngå for mye vektøkning


Rakri

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen vet ca hvor mye kalorier man trenger som gravid?

Jeg har tvillinger i magen. Gått opp ca 8 kg til nå (uke 28), men gikk opp ca 10 på hormonkurer de siste åtte månedene før graviditet. Har derfor lyst å ikke gå opp så mye mer i vekt. Altså ikke gå ned i vekt, men minst mulig opp. Men hvor mye trenger jeg for å sikre at de to får det de skal ha? Noen andre gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

 

bruk malen for bmr, men husk at du skal ha flere kalorier da. mener å huske at du skulle ha 300 kalorier ekstra hver dag når du er gravid, men vet ikke om du da trenger 600 kalorier siden du venter tvillinger. der vil jeg anbefale deg å snakke med lege/jordmor om hvordan det fungerer...

 

lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde samme problem som deg - ville unngå for mye vektøkning, siden kiloene allerede var der fra før jeg ble gravid. Min metode gikk ut på å spise normal sunn kost - to brødskiver med brelett og pålegg til både frokost, lunsj og kvelds (Med et stort glass melk eller juice) -samt en middels stor porsjon med middag. Tillot meg å si at all mat er lovlig, og på den måten klarte jeg å begrense inntaket av søtsaker til helgene. Resultatet var 18 kilo opp, og 15 kilo ned de to første ukene etter fødsel. La på meg mest vann altså, og fikk kun 3 kilo fett som kom på ekstra. Tipper mitt gjennomsnittlige kaloriinntak lå på 2000-2500 kcal per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...