Gå til innhold

ammer og pumper hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er rundt 2 uker gammel og jeg føler jeg sitter med puppen ute hele dagen og hele natten...... jeg leser om andres babyer som faktisk sover (hvertfall nesten) gjennom natta.

Problemet mitt er i hovedsak dette, baby sovner mens jeg ammer og alle 'gode tips' er forsøkt, dette med å kile under føttene, inni hendene, stelle midt i måltidet mens nurket sover like godt gjennom alle strabaser. Skulle tro jeg hadde sovemiddel i melka. På et tidspunkt måtte vi faktisk over til flaske for å få i nurket nok næring, da han ikke la på seg riktig..... dette har jo skapt litt småproblem med hensyn til amming og selv om han nå fortsatt tar pupp så ser jeg forskjell. Han suger seg ikke like godt fast som før og blir fort gretten og utålmodig nårh an ikke får riktig tak med en gang.

Vekten er forsåvidt på vei oppover igjen, så der er vi fornøyde. Men sånn som situasjonen min er nå så pumper jeg melka han skal ha, og det begynner å bli slitsomt å stå opp midt på natten for å pumpe (for ikke å si vondt). Mengden jeg pumper nå er ca. 120 ml pr gang på begge bryst, jeg pumper med ca. 3 timers mellomrom og det ser ut som han ikke klarer å spise unna all denne melken så jeg har litt til overs. Vi har regnet ut han skal ha omtrent 515 ml daglig. Han mates hver 3 time.

Er det noen m ed tips til hvordan jeg kan gjøre hverdagen min litt enklere så ville jeg være takknemlig for det, slik det er nå så får jeg ikke store tiden til noe annet enn å være melkemaskin for baby..... i tillegg undrer jeg på hvor lenge jeg må pumpe hver 3 time? ettersom jeg jo har mer enn nok melk nå? (jeg håper å slippe unna natt-pumping i det minste siden jeg har nok melk stående egentlig)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest det om søvnige barn på ammehjelpen.no, a-å?

Du trenger bare å melke så mye du trenger. Har du i overflod kan du kutte den runden du hater mest ;)

Dette med søvnigheten blir snart snart bedre, jeg lover. Da får du ham sikkert tilbake på puppen også!

Skrevet

pass på at den flaskesmukken han får mm av ikke har for store hull, han skal måtte jobbe litt for å få melk ut av flasken også. Noen unger blir ¨late¨ dersom de får melk av flaske som har store hull i smokken, og da kan resultatet bli at de ikke gidder å suge noe særlig.

Tulla mi har en tendens til å sovne også, men jeg legger henne i lekegrinda på ryggen, og er hun da ikke ferdig å spise, så vokner hun ganske snart. ikke alltid hun vokner av stellet mitdt i økten.

2 uker gammel baby er ganske liten, den har ennå mye å lære.....

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Joda jeg har lest meg opp på emnet.....

men når det gjelder å kutte ut en pumping..... vil jeg fortsatt kunne øke mengden melk på et senere tidspunkt (om jeg lar det gå -6-7 timer mellom pumping så tidlig)? eller vil melken 'gå tilbake'`?

Skrevet

Du pumper deg bare opp igjen om du trenger det, det burde gå greit!

Skrevet

når jeg skulle slutte med flaska å få småen tilbake på puppen hadde jeg samme problemet. melka kom rett å slett for sakte på puppen så han kava å sparka. men det som redda oss var at jeg la han til puppen lenge før han ble sulten, nesten 1 1/2 time etter forrige måltid så han ikke er sulten, men har plass til en liten koseskvett. for da hadde han det ikke travelt og jeg fikk vent ham til at melka ikke kommer så fort. hvis han sovner så legg ham til når han er mest våken. dette hjalp hos oss ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...