jubaloooo med to stk Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 hei, oppdaget til min store skrekk at baby var skikkelig sår i den ene armhulen. veldig rødt, fuktig og avgrenset-og hun syns jo selvfølgelig at det var vondt når jeg rørte på det. antagelig så har jeg ikke tørket skikkelig der og så har huden ligget å blitt fuktig og sår.skal selvfølgelig rett til helsesøster i morra:) men hva gjør man med sånt dere erfarne mødre? har lagt en tynn linklut imellom hudfoldende nå slik at det ikke blir mer fuktig, rengjort og ikke smurt på noe...
Gjest Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg ville hatt på potetmel eller talkumpudder for å holde det tørt. Kluten kan irritere det enda mer. Sønnen min har hatt det i hudfolden rundt halsen sin de gangene vi ikke har klart å holde det tørt. Har prøvd det meste og synes det funker best å pudre hvertfall. Trengte ikke noen annen behandling, selv om det sikkert er lurt at hs ser på det:) Det går sikkert snart over:) God bedring til jenta di:)
Lua på snei :o) Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Heisann,sleit med med det samme for noen dager siden,ikke mye morro å oppdage noe sånt! Vi ble extra nøye med å vaske skikkelig der,klappetørke litt forsiktig,og så blåse det skikkelig trørt. Vi lot oxo småtten ha på seg enten en t-shirt,eller en singelet på dagtid inne,slik at det kom got med luft til når han lå å sprella med armene. Passet oxo på å blåse litt der i løpet av dagen,under lek eller skift av bleie. Vi vasket med bare vann og olje. Og når huden har tørket,kan du godt ha på litt potetmel,det hjelper oxo,MEN pass på at det er skikkelig tørt før du har det på! Lykke til,det vil nok bli bra igjen,her er det heldivis helt bort igjen nå )
jubaloooo med to stk Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 takk takk! ja jeg hadde ikke noe talkum for hånden, må vel skaffe det. hun er jo frisk og rask ellers, men det så vondt ut ja....
St.Sunniva Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg tørker lett over med rent vann, og blåser det tørt etterpå...det syntes jeg har best funksjon. Du kan jo også ta en kompress og bare presse den litt på der det er fuktig, men blåser allikevel til det kjennes helt tørt. Som "Sweet Amber" sier så er også hudfoldene rundt halsen utsatt sammen med armhulene og "valkene" på beina.
jubaloooo med to stk Skrevet 4. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2007 tusen takk fro råd. herregud så ok å slenge inn et spørsmål og få svar så fort:)
Gjest Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Potetmel er helt supert på slikt! Vi bruker det masse, både i lysken og i armhulene og andre steder det er vanskelig å få helt tørt. Ikke klin på andre kremer og sånn, da gror det tregere.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Og jeg er ikke enig i at man må passe på at det er helt tørt før man har på potetmel. Er jo derfor man har på melet, fordi det suger til seg den fuktigheten som evt er igjen. Jeg pleier å "Dytte-tørke" (ikke gni med hpåndkleet, så la han lufttørke i ca 5 minutter. Så har jeg på potetmel, rikelig mengde, og lar det være der i ca 30 sek. Så blåser jeg bort det overflødige melet, og da er huden helt 100% tørr!
snartmammapåny Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Småen var veldig plaget med såre hudfolder rundt halsen. Vi fikk jo helt panikk når vi oppdaget de. Stakkars liten. Det som har hjelpt her er talkumpudder. Passer på å vaske hver morgen og kveld med en klut med vann og så har jeg på pudder.
snartmammapåny Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Vi tørker forresten heller ikke før vi tar på pudderet. Jeg er av den oppfatning at tørkingen bare vil irritere huden mer (ikke om du blåser det tørt da, men om du tørker med noe), og pudderet trekker jo til seg fuktigheten så her bare "klapper" vi det forsiktig tørt med pudderet.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 enig, det er mer skånsomt når det har blitt sår ja..
jubaloooo med to stk Skrevet 5. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. september 2007 Takk takk. da vi ikke har talkum eller potetmel for hånden er vi nå på vei for å kjøpe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå