Gå til innhold

Han nekter å ta puppen! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 3,5 mnd spiste godt i hele dag, og spiste fra brystet sist klokken halv fire i ettermiddag. Så da klokken ble seks virket han sulten igjen, og jeg la han til, men da begynte han bare å hyleskrike. Han gråt og skrek mer enn han noensinne har gjort, og det tok lang tid før han roet seg. Prøvde så å gi han puppen flere ganger, men hver gang begynte han å skrike sånn. Jeg prøvde flere ulike ammestillinger, men ingenting hjalp. Jeg blir så frustrert og lei meg! Det endte med at pappaen måtte gi pumpet melk fra flaske, og nå sover lillegutt.

Hvorfor skjer dette? Og hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han vondt noe sted? Pumpe når han ikke tar da.

Har du lest på ammehjelpen.no, a-å om brystvegring?

Skrevet

Først så trodde jeg han måtte ha vondt noe sted, men etter at pappaen fikk trøstet og roet så ble han blid og god som før. Leste på ammehjelpen. Kan være det var den nye håndsåpen (?)så jeg droppet å bruke den. Han tok puppen som vanlig i natt når han var søvnig og med øynene igjen, men i morges har han vært motvillig igjen. Har klart å få han til å suge ved å lure han med lillefingeren først, og så har jeg tatt ut fingeren og fort tatt puppen inn i det åpne gapet. Det har gått greit et par ganger. HAr pumpet når han ikke tok. Lurer på om jeg skal droppe å gi han flaske på en stund. Kan hende han har begynt å foretrekke det? Han fikk nemlig flaske en gang om dagen i to dager på rad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...