Gå til innhold

Min erstatning for Crinone Gel og Progestan-kapsler :o)

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle lykkeønskningene :o)

Jeg blir helt rørt! Vi kan fortsatt ikke tro det, så mannen min krevde en ny test igjen i dag og den tok jeg med glede :o) Den var fortsatt positiv!!!

Jeg hadde Crinone Gel på 1. forsøk, men fikk allergisjokk. På 2. forsøk fikk jeg Progestan-kapsler med dobling av dosen i forhold til Crinonen. Dette fikk jeg også allergisjokk av. Vi maste om alternativ tilskudd på 3. forsøk, men det virket som om de på Riksen ikke brydde seg og dette forsøket ble tatt uten noe tilskudd. Fikk da en positiv test, mens oppfølgingstesten var negativ.

På Nordica fikk jeg hcg-sprøyter også kjent som eggløsningssprøyte. Jeg hadde innsetting på fredag kl. 11.30 og skulle ta 1/2 sprøyte ved leggetid, 1/2 sprøyte på mandag og 1/2 sprøyte på onsdag. Dette mente Dr. Lindenberg var nok og det viste det seg å være :o)

PS. Vi måtte kaste resten av de 3 1/2 sprøytene.

Dette viser at det virkelig er mulig!!! Håper dere alle følger etter nå :o)

Fortsetter under...

Hei igjen Anonimo. Så måtte vi ha vært der omtrent samtidig! ..Hva er egentlig grunnen for at dere ikke lykkes? Er det at du ikke tåler Crinone eller Progestan? Lindenberg nevnte for meg at om vi skulle prøve igjen (han sier jeg har bra sjanser....) så var det et eller annet med Ovitrelle han mente fungerte. Jeg klarte ikke å høre så godt etter for jeg var helt knust....

Eggen mine stopper opp i utvikling på dag 5.Prøver jeg igjen blir det ved juletider/nyåret.

De to første forsøkene var det nok Crinone og Progestan som ødela. Vi har tro på at kroppen har behov for ekstra tilskudd og Ovitrelle er med på å lure og støtte kroppen. Det fungerte ihvertfall for oss nå.

Jeg produserer mange egg, men de vokser sent og ikke alle er optimale. Hadde nok litt tro på at de skulle kunne gi oss et svar på dette hos Nordica.

Tror det er lurt å vente litt før dere prøver igjen. Forsøket på Nordica var en drøm med tanke på medisiner og hormoner, men jeg kjenner at kroppen er sliten nå. Det føltes riktig å ta disse forsøkene fortløpende og jeg hadde nok gjort det samme igjen, men det er også viktig å føle at man lever:o)

Nyt livet og hverandre og ta godt vare på sønnen deres!

Hei igjen Animo. Jeg produsere også mange egg og de er av flott kvalitet iflg Lindenberg. Problemet viser seg å være videre utvikling etter befruktning. Han er overbevist om at jeg har gode sjanser igjen, men han mener jeg bør ta noen måneders opphold og ringe han igjen for en lang prat om mine muligheter etter hvilepausen min.Viste dere før Nordicaforsøket at eggene voskte sent, og var det derfor han anbefalte Ovitrelle?

Er mannen din høy og mørk? Jeg satt på vindusrekka da dere var der. Jeg så også paret med barnet, men ikke deg? Hm, satt vel i egne tanker. Ønsker deg lykke til videre! Ja, jeg koser meg grådig med gutten min om dagen. Han er som "medisin" for meg akkurat nå.....

Annonse

Hei igjen, Tinna :o)

På Riksen var det ingen som sa noe om at eggene vokste sent. Jeg hadde kun en UL og da ble uttaket bestemt. Vår første tlf-konferanse med Dr. L. fortalta vi at jeg ikke tålta Crinone eller Progestan. Han sa at det ikke var noe problem, for da skulle jeg få noe annet. Han sa navnet, men ingen av oss fikk det med oss. På mailen stod det progestan, men dette ble senere korrigert til en annen type da jeg gjorde dem oppmerksomme på at jeg ikke tålte det. På innsettingsdagen ville han først gi meg Progestan og så Crinone, mens vi endte opp med Ovitrelle siden vi protesterte på deres vanlige medisinering. Innsettingsdagen var det veldig travelt der, mens de tok seg veldig god tid på uttaksdagen.

Mannen min er høy og mørkblond :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...