Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hva er det som skjer med meg og lillejenta...har tidligere lagt inn et innlegg hvor jeg snakket om at jeg trodde jeg hadde plutselig fått mindre melk...nå virker det som om det kun er den ene puppen som det er melkestopp...venstre pupp kan jeg fint håndmelke og det spruter melk, men i høyre pupp kommer det nesten ingenting! Går det an at melken forsvinner i en pupp men ikke i den andre?? Samtidig så er lillejenta blitt veldig "vrang" når vi skal amme...hun begynner å hylskrike når jeg legger henne til puppen og hun slipper med en gang. Jeg må jobbe sinnsykt for å roe henne og for å få henne til å begynne å suge...hva er det med henne? Er det fordi hun plutselig må jobbe så hardt for melken kanskje? Dette gjelder begge bryst forresten... Hun hadde ikke lagt på seg noe på en uke når jeg veide henne sist onsdag og i morgen skal jeg opp på helsestasjonen igjen for veiing. Er veldig spent og håper virkelig hun har lagt på seg masse nå, for jeg har mått gi henne mme på kveldstid de siste 3 dagene og i dag fikk hun mme på formiddagen og nå i kveld. Håper noen har peiling på hva jeg evt kan gjøre for å få melk i høyre puppen igjen og som har noen ide om hva som skjer med lillejenta ang. puppenekten. uff amming har blitt stress nå...
Expat Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Alder, har du smakt på melken på den tullete puppen, gjør det antall våte bleier, hvordan ser avføringen ut vektoppgang, har du forsøkt å bruke elektrisk pumpe får barnet tenner? forkjølet? Det behøver jeg å vite, så kan jeg hjelpe deg
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 Beklager...litt sliten;) Hun er 8 uker. Ikke smakt på melken min... Kanskje 2-3 skikkelige våte bleier per dag og resten er bare litt fuktige. Avføring alt fra hver dag til hver 3. dag som er mørk gul (mørkere i det siste syns jeg) med klumper i (cottage cheese ser det ut som). Hun er ikke forkjølet eller får tenner. Har prøvd pumpe men det er en stund siden nå, for det er noe galt med en av delene til den, så må i butikken og få hjelp...
Expat Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Hvor ofte dier barnet? Er hun ellers fornøyd? Hun får antakeligvis ikke nok melk hos deg er jeg redd for, vi ønsker helst mer enn 5 gode våte bleier. Så du trenger å få økt! Legg henne til 8 ganger i døgnet helst, pumpe hvis hun ikke vil. Hør med hs i morgen om du kan få låne elektrisk pumpe. Les også på ammehjelpen.no, a-å, om hjelpebryst. Da får baby mme direkte fra brystet.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 Hun dier hver 3. time. Og virker for det meste fornøyd, smiler og prater masse. Men skriker som sagt mye når jeg legger henne til brystet og hun klager en liten stund etter at hun har sluppet brystet...virker ikke som om det holdt med melk liksom. Men hun slipper brystet likevel, så da er det vel tomt tenker jeg.
Expat Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Hmmm. Det høres ut som du trenger no real øking, ja. Hør med hs om elektrisk pumpe!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 Takk for hjelp Expat!!! Du er go` å ha her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå