Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er et par som avsluttet vår første prøverørsbefruktning for nøyaktig 13 dager siden på St. Olavs Hospital. Kun ett egg klarte de å befrukte og i morgen, 14 dager etter, skal jeg ta graviditetstest. Men som mange andre klarte jeg ikke å vente, så i går tok jeg test og den var positiv. Vi er så utrolig glade men klarer ikke å glede oss 100% før vi får tatt testen i morgen. At alt dette har gått såpass smertefritt og med tanke på alt man har måttet gå gjennom, både psykisk og fysisk, med tyngde på det psykiske og at vi fikk beskjed om at prosentsatsen for at befruktningen skulle gå bra bare var på ca. 30 % er helt sinsykt. Prøverør høres så enkelt ut, men der tok jeg feil. Tror dette sansynligvis er det tøffeste jeg noen gang har vært med på og jeg føler med alle som må gjennom dette.

Fortsetter under...

Ja, det skjønner jeg veldig godt, men prøv å tenke positivt! Hadde jeg fått et kryss hadde jeg vært like usikker som deg, men det er sjelden en test viser galt svar. Så jeg tror du er gravid :-)

Annonse

Håper det stemmer som du sier. En ting er ihvertfall sikkert og det er at det er noe som foregår i magen min, har en del mageknip bl.a. og en litt rar "smerte" hvis man kan kalle det det. Jeg fikk innsatt et egg for nøyaktig 14 dager siden i morgen. Er det fra den dagen man skal regne ut ifra ang. termin? Litt blank på dette jeg da.

GRATULERER!!!

Jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg skulle teste bare med test fra apoteket, kanskje fordi jeg bor et stykke fra sykehuset jeg var på. Men når jeg ringer inn resultatet vårt en dag snart, får jeg kanskje beskjed om å gå å ta en blodprøve et sted jeg også.

Gratulerer!

Er det ikke fantastisk å stå der med den positive testen å hånda og vite at det faktisk lover bra så langt? For vår del er det noe vi aldri kommer til å glemme.

Håper at alt går bra og at du er mor neste sommer!

Jeg er kjempeglad for at det har gått bra hittentil og den 27. sept. skal jeg til tidlig-svangerskaps-ultralyd. Men selv om vi er kjempeglade er det alikevel litt vanskelig å uttrykke de gode følelsene man har inni seg når man leser hvor mange som sliter med å få det til. Man får nesten dårlig samvittighet. Jeg føler vi har hatt så utrolig flaks hele veien, både fordi kun ett egg ble befruktet og fordi vi klarte det på første forsøk. Men jo, jeg er så glad selv om jeg kommer til å glede meg enda mer hvis alt går bra de 3 neste mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...