Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Har et spørsmål til dere som har vært hjemme med pleiepenger. Hvor lett var det å få fornyet stønadsperioden ? Vi har etter mye om og men endelig fått innvilget pp. men bare til i neste uke ( etter nesten 3 mnd saksbehandling, må være saksbehandlerhumor ). Så var det straks å gå til lege for å få en ny attest. Hvilke erfaringer har dere ?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Min erfaring er at NAV er fryktelig vanskelige på dette med pleiepenger. Tror de digger at det er de som sitter med makta der! Man får jo ikke en anbefaling av lege om at det beste er at man er hjemme med sitt barn uten grunn?? Skjønner ikke at de skal legge seg opp i det i det hele tatt jeg da... Jeg fikk innvilget, så trakk de avgjørelsen tilbake UTEN å si fra til meg. Jeg gikk jo hjemme å ventet på penger, ringte for å høre hvilken dato de kom og da fikk jeg den i fleisen liksom...de var ikke godkjent allikevel. Men fikk kranglet meg til pengene allikevel. Halloo?? Jeg har jo ikke noe annet alternativ jo.. Sorry utblåsningen...er bare så himla lei av det trygdekontoret for tiden! De har jo ikke evne til å se mennesker/barna i sånne situasjonen jo. Er jo faktisk totalt avhengi av de pengene.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Trukket dem tilbake uten å informere ??? Det er jo enda verre enn det vi opplever, og vårt inntrykk av NAV er allerede annet enn godt. Vi fikk avslsag i første omgang og måtte klage, først da har jeg inntrykk av trekker NAV inn medisinsk ekspertise. Kan nesten virke som saksbehandleren avgjør alt alene i første runde. Hvordan fikk du kranglet til deg pp ?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Først ble det godkjent uten problemer, i sommer. Så reiste min saksbehandler på ferie, og da kom det en annen som skulle ordne med utbetaling, hun så på saken og var ikke enig i avgjørelsen så hun trakk den tilbake i samråd med en annen. Ingen beskjed fikk jeg. (det var jo bare tilfeldig at jeg ringte og var nyskjerrig på hvilken dato de skulle komme) så skulle det vissnok tas opp med rådgivende lege, men da sa jeg klart i fra at jeg ikke hadde noen annen mulighet enn å ha henne hjemme, og at de hadde sagt det var godkjent. (Da var min saksbehandler tilbake) hun skulle ringe meg oppigjen etter å ha pratet med noen. En halvtime senere hadde hun satt over pengene til meg. Tror du jeg pustet lettet ut da eller? Skal jo ikke være sånn...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Høres virkelig rart ut, jeg trodde at et skriftlig vedtak ikke kan endres sånn uten videre. Da vi fikk avslag i første omgang fikk vi først muntlig beskjed, så prøvde legen vår å ringe saksbehandlerern, men da var avgjørelsen allerede skriftlig nedfellt og derfor umulig å endre. Bra du fikk det allikevel, alt annet hadde jo vært urettferdig. Vi har nå søkt om fornyelse ut året, håper NAV ikke lager krøll igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå