Gå til innhold

Noen som har råd/tips??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 12+5 uker på vei. For tiden har jeg kun vikarjobb, da fulltid. Idag fikk jeg spørsmål fra en av sjefene på jobb om jeg ville komme på et lite intervju imorgen, da vedr. faststilling. Det er noe usikkert om den personen som skal intervjue meg vet om min graviditet, da det er endel andre på jobb som vet at jeg er gravid. Er det da slik at jeg er pliktig til å informerer om at jeg er over 3 mnd på vei? Frykter at hvis de får vite det så er ikke jobben min. Dette er ikke en stilling som jeg direkte har søkt på, men de ville visst ha meg der, da jeg gjør en god jobb:) De regner da sikkert ikke med at jeg skal forsvinne om et halvt år. Ble litt langt, men trenger gjerne litt tips om hva jeg skal gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke noe krav på deg til å informere om dette. En graviditet skal ikke stå i veien for å gi deg fast jobb. Om jeg hadde vært deg hadde jeg ikke sagt noe, og om det skulle komme opp ved et senere tidspunkt (dvs etter at du eventuellt har fått den faste stillingen) kan du jo bare si at du trodde sjefen visste at du var gravid siden "alle" andre visste det...

Det hadde jeg gjort iallfall:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke pliktig til og informere, men er jo litt kjedelig hvis noen av de andre kommer deg i forkjøpet før kontrakten er skrevet. Men ville nok tatt sjansen på det hvis jeg var i dine sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke tenkt å si noe til de nei:) Men får sikkert litt problemer med å svare for meg hvis de spør om jeg er det, f.eks at de har hørt noen rykter om det... Men blir utrolig irritert hvis min graviditet skal stå iveien for faststilling.... Da de hadde plukket meg ut internt for å muligens gi meg fast jobb.

Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...