ninnemor Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei! Vi vurdere å kjøpe en kombinert vask/tørk maskin, da vi har liten plass til både vask, tørk og stellebord... Er det noen som har erfaringer med slike maskiner? Hvilket merke kan dere eventuelt anbefale?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Hei, jeg har ikke så veldig god erfaring, så jeg ende opp med separate maskiner.. Setter de heller bare åppå hverandre =) eller så kan du jo bruke vaskemaskinen som stellebord, legger bare stelleputen o.l. oppå der
twoboys & a girl Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 For å få tørket klærne må du vist ta ut halvparten av klærne. Søstra min hadde en, men hun var kjempe missfornøyd. Tok vis veldig lang tid å få vasket og tørket klærne. Fungerer fint å ha vanlig tørketrommel oppå vaskemaskin. Bruker tørketrommel kun til sengklær, vaskekluter og håndduker.
-Loppa- Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Jeg er veldig misfornøyd med min, blir nesten aldri ordentlig tørt. Anbefales ikke!
ninnemor Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 Hei! Takk for tilbakemeldinger. Hva slags merke er det på de maskinene dere er misfornøyde med? Det passer ikke inn på vårt bad med maskinene oppå hverandre... vil stjele veldig mye av romfølelsen.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Vi var i ferd med å kjøpe en, men han på Elkjøp frarådet oss det. Faktisk! Det var spesielt av en selger, men vi er veldig takknemlig for det. Er visst noe stor dritt det der.
Rakri Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Som de andre sier kan den ikke tromle like mye tøy som den tørker, for da tar det evigheter. Vi kan ikke sette en trommel oppå maskinen, da den er integrert.. derfor falt valget på en kombimaskin. Tromlen er sjelden i bruk, men også av hensyn til strømforbruk. Tørker mye på tørkestativ. Vi tenker vi blir å bruke den mer når babyene kommer. at vi kan tromle tøyet deres. Men om du har plass til to maskiner, anbefaler jeg det ;-)
Gjest Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Jeg har en og er faktisk fornøyd, jeg. Den er av typen Ariston. Tar jo selvfølgelig lengre tid ettersom man ikke får vasket mens man tørker, og tar også en del timer for at klærne skal blir helt tørre, men synes egentlig ikke det er noe problem. Nå for tiden henger jeg opp alt unntatt håndklærne, de tar lang tid i maskinen (omtrent tre timer), men det hadde de også gjort om jeg hang dem opp. Fungerer bra for meg, og tar liten plass.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Jeg tar forresten aldri ut noe før jeg tørker, litt lat sånn, så sikkert derfor det tar så lang tid før det blir tørt. Hadde nok anbefalt både vask og tørk hvis man har plass til det, og hadde nok kanskje kjøpt det hvis jeg skulle kjøpt på nytt. Men er fornøyd med min altså!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Jeg har også en fra Ariston, og funker fint den. Kan sette den direkte på tørk fra vask, så er jo bare å la den stå å svive noen timer. Stort sett fornøyd jeg. Eneste jeg ikke liker, men det har ikke noe med at det er kombimaskin å gjøre, er at jeg synes det blr litt rar lukt i tøyet etter tromling.
Carla B Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Broren min har en slik en, og synes at tøyet krølles veldig.
gabi83 *med lillebebisen* Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Hei! Vi har en Indesit vask/tørk og vi er kjempemisfornøyde! Det blir ikke tørt, og når vi tørker lukter det merkelig- nesten litt brent av klærne etterpå.. Vi sluttet å bruke tørkefunksjonen for et år siden vi, så nå tørker vi på stativ i stedet for.. Et annet alternativ er sånn tørkestativ som du monterer på veggen og trekker ut til den andre veggen- de kan du montere ganske høyt oppe sånn at de ikke blokkerer sånn for stellebordet og sånn. Dyr var den og- tror vi betalte over 6000 jeg.. Men Ariston kombimaskinen har jeg faktisk hørt veldig masse bra om!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Det er masse feil på disse maskinene. Selv om det er garanti på maskinene og det ikke koster deg noe å få den reparert, så står du jo uten maskin i noen dager før du får den reparert. Kommer aldri til å vurdere å kjøpe en sånn!
Adriansmor med tulla Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 har en sånn kombi maskin... vasker bra men bruker ikke trommelen lengre for det blir aldri tørt!!! tok lang tid så jeg kjøpte en kondenstromel i tilegg...
ninnemor Skrevet 5. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2007 hmmm... virker som det er veldig ulike erfaringer med disse. *forvirret*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå