Gå til innhold

Mange med tidlig UL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser her inne at det er mange av dere som får/tar UL veldig tidlig, allerede i uke 5-6 o.l. Er det fordi dere er veldig spente på om det er noen spire? eller.....?

Har selv akkurat mistet i uke 5-6, men jeg var aldri inne på tanken om å ta en UL før det, og ikke etter heller egentlig.......

Tar dere UL privat og bet. masse selv, eller får dere det på legekontoret deres? Veit at min gyn. har lange ventetider.

Bare lurer:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mistet to ganger. Før første mann og før denne graviditeten. Jeg har tatt tidlig ultralyd av førstemann fordi jeg blødde. Ville vite om det var liv laga. Denne gangen har jeg også fått tidlig ultralyd, kun for å roe sjela litt. Kjenner jo ikke liv før 3-4 mnd - og det synes jeg er forferdelig lenge å gå rundt å være dritnervøs. Hadde ikke trodd jeg skulle være så nervøs denne gangen, men enkelte ting ser det ikke ut til å være lett å styre. Jeg har fått roet meg med tidlig ultralyd..

Skrevet

jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei... ikke i det hele tatt.. pluss at jeg var mye inne med forrige mann, så ringte bare gyn. han er super. tror jeg får det dekket, men vi får se.

Skrevet

jeg hører egentlig ikke hjemme her,ikke enda ihvertfall,hvem vet i fremtiden,he he..Men jeg svarer likevel.Da jeg skulle ha minstejenta som nå er straks 22 mnd,hadde jeg gått på både Lamictal (epilepsimedisin)og noen tabletter mot høyt stoffskifte,begge deler på en gang.Legen var bekymret,mente ungen kunne ha blitt skadet.Han anbefalte abort,men jeg nektet! Da sa han at jeg burde ta ultralyd for å sjekke om alt var bra.jeg tok flere ul.Alt var bra:)

Skrevet

hei!

Vi som har hatt prøverørsbehandling skal til ul uke 7.mener å tro at dette er rutine for alle som har gått gjennom ICSI ihvertfall.

Ul bestilles av sykehuset vi ble behandlet på for forsøk.vanlig egenandel.

Skrevet

Vi skal nok på ultralyd snart, er i uke 5 nå.

Vil vente til etter uke 7 så jeg vet at vi evt får se hjertet slå.

Får tidlig UL pga MA sist jeg var gravid, og da vil de følge det opp tett denne gangen.

Er legen som ordnet alt=)

Skrevet

et lite tips til alle med tidlig ul. de fleste som mister mister i uke 8-9 (i ma) derfor kan det være lurt å vente med ul til uke ni. var selv på ul i uke 7. alt var bra og hjertet slo. i uke 14 mistet jeg i ma og fosteret hadde dødd i uke 8. da sa gyn det at det var lurt å vente til uke ni

Skrevet

Jeg var på tidlig UL i uke 6 fordi jeg har vært gravid utenfor livmor og dermed har 10% risiko for at det skjer igjen. Da fant gyn at det var et tvillinganlegg der som skal følges opp i uke 9 (neste uke).

Med førstemann var jeg på UL i uke 7 pga blødning og smerter (hun er 2,5 år nå) og gangen etter der mistet jeg i uke 7 og hadde ikke vært på UL før aborten var et faktum.

Skrevet

I begge mine svangerskap har jeg gått på kontroller hos min gynekolog som jeg alltid har hatt. Og han har Ul apparater, så når jeg er på kontroll så er det like greit å sjekke "ståa" med UL. Og i tillegg har jeg mistet 2 ganger tidligere, 1 MA i uke 18 og en SA i uke 6, så jeg får i tillegg hyppigere kontroller nå.

Skrevet

jeg har også reagert på at det er mange som får gratis ul opptil flere ganger før den ordinære ul'en...

Kommer ann på hvor i landet man bor tror jeg. I Oslo er det kjempestor pågang og tidlig ul forbeholdes kun de som trenger det da det er mistanke om at noe er galt. Mens venninner av meg som bor i en mindre by har fått tilbud fra legen flere ganger bare for "morroskyld" fordi de vil så gjerne se den lille...

Synes det er litt urettferdig jeg da... noen får jo bare en, det er jo egentlig bare det vi har krav på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...