Gå til innhold

Venninnen min sin lille datter skal hete Ingrid Alexandra...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir en skikkelig prinsesse dette da...Jeg har bursdag på samme dagen som vår kongelige Ingrid Alexandra, for meg holder det i massevis...Men for all del, et pent navn...Det er jomange som heter både Sonja, Harald, Håkon, Angelica osv osv...Men å kombinere begge navnene..hmm vet ikke helt hva jeg skal mene, litt veldig kongelig kanskje ja....Blir morsomt å se...

Å ta nøyaktig samme navn som Norges kommende dronning synes jeg enten virker er fantasiløst eller litt "fanatisk fan-aktig". Ingrid Alexandra er en såpass uvanlig navnekombinasjon at det er tydelig hvor de har fått navnet fra. Men et pent navn er det da.

Annonse

Synes det er et fint navn, jeg. Og om hun selv føler at det blir for kongelig etter hvert, så er det jo bare å bruke kun Ingrid til daglig. Det er det såpass mange som heter, at det nok ikke vil forbindes kun med de kongelige

Annonse

Jepp finnes bare 4 med navnekombinasjonen Ingrid Alexandra, så og si ingen som het det før prinsessen altså. Ville aldri tenkt over det hvis noen kalte ungen Harald eller Sonja, det er tross alt flere tusen som heter det alt. Ville nok derimot stusset mer dersom noen valgte Leah Isadora eller Håkon Magnus - det blir litt for copycat...

Vi ville kalle opp oldefedrene her i huset. Da kom alternativet Sverre Magnus opp... (lillebror til Ingrid Alexandra) For oss ble det litt vel kongelig, og litt for tidlig etter prinsen, så vi valgte å kalle opp de to andre oldefedrene... Men det var vårt valg... Så jeg hadde nok ikke villet bruke det kongelige alternativet, selv om det er et veldig pent navn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...