Gå til innhold

angst ?? og medikamenter under svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har desverre utviklet lettere sosial-angst de siste 2-3 årene... har brukt noe beroligende, men ikke mye da. nå har jeg hatt et virkelig turbulent og psykisk slitsomt svangerskap med en samboer som ruser seg, drikker mye, stikker av, viser null hensyn, skjeller meg ut for ingenting, er utro (tror jeg...) osv.... vi var såvidt blitt sammen da jeg ble gravid... jeg sover ikke om nettene, er aldri uthvilt lengre, tankene kverner konstant rundt alt dette styret jeg har "rota meg oppi"... har tatt noen valiumer gjennom svangerskapet, ikke mange, men noen.. fordi jeg ellers hadde gått rett i veggen... nå har jeg 5 uker igjen, men føler at jeg ikke klarer mer, at jeg ikke vil mer.... å er såååå redd for skade dette vesle livet jeg bærer på, at jeg ikke tør å ta flere heller ... men denne angsten gjør meg helt kokko... huff...ble bare rot detta...men noen som har erfaring med noe sånt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg. Dette kan ikke være lett. Den harde fakta er vel at du bør komme deg ut av forholdet. Virker som han er med på å dra deg helt ned og gjøre alt mye verre. Både du og barnet trenger ro og stabilitet etter fødselen og det vil kanskje være lettere å gjøre noe med det nå en etterpå med en liten en i armene.

Har selv slitt med sosial angst og gjør det i liten grad fortsatt. Har gått på antidepressiva, men slutta med det litt ut i svangerskapet fordi jeg ikke ville at barnet skal få abstinenser når det ble født. Var til tidlig ultralyd på grunn av redsel for at barnet kunne blitt skadet av medisinen, men legen beroliget meg med at den medisinen jeg gikk på ikke var dokumentert skade på foster. Han sa også at dersom jeg klarte det kunne jeg trappe ned for så å slutte helt før barnet ble født, men viss jeg hadde det helt grusomt å slet veldig var det bedre for barnet sin del også at jeg fortsatte på litt medisin under hele svangerskapet. Heldigvis for meg klarte jeg å trappe ned og har til nå klart meg fint uten, men ikke alle er så heldige. Regner med du har snakket med lege om medisin bruk under svangerskapet og dersom de sier at de ikke er farlig for barnet bør du stole på det og prøve å slappe mer av. Ikke ha dårlig samvittighet for at du trenger litt hjelp i hverdagen. Barnet har ikke godt av at mor er stresset og lei seg.

Håper du klarer å tenke litt mer positivt snart. Ikke lenge til du har et perfekt barn i armene dine som jeg tipper du kommer til å passe veldig godt på og bry deg like mye om som du gjør nå! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...