LaMegSpire Skrevet 4. september 2007 #1 Del Skrevet 4. september 2007 Hei! Har blitt ca 13 uker på vei siden sist jeg skrev innlegg. Saken er som følger: Kom hjem fra reise for litt over en mnd siden, og begynte å jobbe med engang. Tidsmessig vil jeg derfor få akkurat 6 mnd før jeg skal ut i permisjon (dersom jeg har inntekt hele veien framover).Jeg jobber i vikarbyrå som sykepleier, og har oppdrag i litt over en uke til. Etter dette vil det enten bli redusert, eller jeg må begynne å ta tilfeldige vakter "overalt" for å fylle opp 100 prosent stilling. (noe jeg er nødt til for å klare meg økonomisk, kommer til å være alene med omsorgen både fysisk og økonomisk det første halve året, minst). Nå tar jeg 6 vakter ukentlig av redsel for at det blir redusert senere, og jeg ikke vil komme til å klare meg økonomisk. Marerittet mitt er også å begynne å jobbe på mange steder for å dekke opp med vakter. Dette er selvfølgelig meget slitsomt, og meget stressende med tanke på videre i svangerskapet. Spørsmål: Noen som har noen råd til meg? kan det være mulig å få f eks 20-30 prosent sykemelding. Slik blir jeg tvunget til å slappe av litt mer, og slik vil det bli mye mindre stress de ukene jeg ikke får fyllt opp med vakter.. Jeg liker kjempegodt jobben jeg har nå, så det er absolutt ikke pga latskap. Kjenner at dette tærer på kreftene.. Kjenner at jeg gjerne skulle hatt en fast jobb før jeg ble gravid.. men, men.. ble ikke sånn.. På forhånd takk for eventuelle svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10282567-trenger-et-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #2 Del Skrevet 4. september 2007 Hei! Jeg ville ha tatt dette opp med legen. For du må jo ta hensyn til deg selv og barnet nå. Etterhvert tror jeg dette stresset du holder på med kan gjøre at du sliter deg helt ut, når du får barnet skal du jo ha krefter igjen til å ta vare på det. Snakk med legen og han/hun vil nok hjelpe det med din situasjon. Jordmor kan nok også komme med noen gode råd.Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10282567-trenger-et-r%C3%A5d/#findComment-10284489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå