Gå til innhold

Svangerskapskurs


Anettemor82

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere som har tenkt å gå på svangerskapskurs? hvorfor/hvorfor ikke? jeg er så usikker på om det er noe vits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jordmoren jeg går til sier at vi kan nok få litt nyttig informasjon der, men hvis vi føler oss trygge på oss selv og omgivelsene våre er det ingenting som tilsier at vi bør gå på det. Mye kan vi lese oss til selv, og mye vet søstre, venninner og mødre.

 

Har ikke bestemt oss selv for om vi skal gå eller ikke... Venter litt lenger og ser - hvis jeg føler at jeg får informasjonen jeg trenger fra jordmor framover tror jeg kanskje ikke at jeg kommer til å gå - det koster jo en del penger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal. Dette er vår første. Man skal visst få en omvisning på sykehuset, og det var det som trakk mest opp for meg -har veldig lyst til å se hvor jeg skal før den store dagene kommer. Får meg vel til å føle meg mer forberedt på en måte.. :o) Men håper på masse nyttig informasjon utenom også, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har inntrykk av at en kan få omvisning på sykehuset uten å være med på kurset. Er vår første også så det er derfor jeg er litt usikker. Lurer på om en kan få all informasjon av venner, mødre og helsepersonell eller om en går glipp av en del hvis en ikke er med på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi får omvisning på sykehuset når vi er på innskrivingstime ca en måned før termin.

 

Har spurt et par venner om hva de synes, noen synes at det var nyttig å være med på kurs, andre synes at det ikke var så nyttig. Så det kommer kanskje an på kurset og hvordan de andre deltakerne er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått tilbud om svangerskapskurs / fødselsforberedende kurs gjennom jordmor. Men haugesund sykehus arrangerer også et slik kurs. Vi skal være med på det på sykehuset, det er en lørdag, og fokus er på hva de kan tilby på sykehuset. Det som jordmor arrangerer gikk over 5 kvelder, med mange tema som kjæreste forhold etc. Vi har ett veldig godt forhold og føler ikke at vi trenger å diskuterer dette foran andre. Men siden det er første barnet, vil vi gjerne vite mer om fødsel og sykehuset og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...