Gå til innhold

Hvordan går hverdagen for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg bare får det ikke til. Det går greit med ammingen men jeg klarer nesten ikke å komme meg ut av huset! Blir lei av det. Hvis jeg skal gå på tur så må jeg gjør vognen klar, babyen klar og meg selv med ullinnlegg og flere lagg med klær for å forebygge brystbetennelse (får det veldig lett). Når jeg er ferdig med dette så må jeg sikkert ut med puppen igjen før vi gå tur, og så av med alle klærne for å først finne puppen. Slitsomt! Er det bare meg? Jeg føler alle andre klarer alt så fort og lett. Babyen min bare ligger og skriker når jeg holder på og det er ikke sikkert han roer seg på tur heller. Hvordan skal dette gå? Han er forresten 4 uker gammel. Kan noen gi meg noen tips? Føler meg så uerfaren selv om jeg har en sønn fra før. Heldigvis kjører mannen min han i barnehagen og henter han foreløpig, men det skal være mitt ansvar snart, og jeg har lyst til å ha han hjemme litt mer snart også. Hvordan skal jeg klare det? Kan noen gi meg litt oppmuntring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæresjal!!! Da er han rolig mens du pakker... Du bærer ham mens du gjør klar et bleieskift og en vannflaske til deg til turen. Så skifter du bleie, ammer, tar på ullinnleggene, putter ungen i sjalet igjen og tar på en stor jakke utenpå dere begge. Du får en liten puppevarmer, og han får den nærheten han trenger. Og om han våkner på tur er det mulig å amme i sjal! Se på www.tettinntil.com

Og du: Det blir lettere etter hvert!

Skrevet

Har det på samme viset som deg. Har enda ikke vært ute på trilletur, bare ltit rundt på gårdsplassen. Er masse styr for å komme seg ut syns æ, og Lillemor e 6 uker nu. Drar jo på butikken ca 1 gang pr uke da, og da e ho jo med. Ellers så levere æ 5 åringen i barnehagen og henter ham 3 dager pr uke, men da passer farmor Lillemor de 20 minuttene æ e borte. Det går greit. Har kort vei t barnehagen, bere 2 km, men t gjengjeld e det 16 km til butikken...

I mårra har vi 5 årsdag i huset. Den "feires" med 6 ukerskontroll på helsestasjon OG 5 årskontroll. Tar alt på samme tid, tippe det kan bli litt heftig.

Skal også prøve det der med bæresjal. Har bestilt et som er over 5 meter langt. Prøvde med et kortere, men er ganske høy, så når jeg strammet det korte sjalet slik at æ fikk knytt, så fikk æ Lillemor helt opp under haka. Rumpa hennes var ett under puppene mine istedet for nede rundt miden et sted. Satse på det bli bedre med et lengre sjal. Brukte elastisk sjal med kryss trur æ knytemåten het.

Skrevet

Jeg hadde det litt slik i begynnelsen, de første par ukene, men det går seg til når ungen begynner å skjønne det, du må bare traå til å GÅ. Tulla mi sover godt i bil, og jeg må gjerne kjøre et stykke før jeg har noen plass å gå(ikke noe særlig å rusle langs smale veien uten gangsti. KJører jeg en tur sovner/roer hun seg veldig. Nå da hun snart er 6 uker, kan jeg putte henne i setet sprell våken, kan hende hun blir litt gretten med en gang, men jeg forteller at nå skal vi kjøre bil...... Hun kan vokne på shopping og se seg rundt, for så å sovne igjen.

Vi er ute en tur hver dag. Kjører 6 åringen til skolen og henter henne, og så er vi på butikken og litt rundt omkring.

Tror det er litt viktig å komme i gang med å ta med seg ungene litt rundt tidlig, det har jeg gjort med alle 3, og det funker!!!

Har barn som elsker å kjøre bil (også langt) ingen blir bilsyke etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...