stolte Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Noen som har tips om gode votter/hansker til barn. Har prøvd en del og synes alle har passa dårlig. Sklir av. Så gutten ender alltid med å ikke ha noe på henda. Vil gjerne ha noe som er fora med ull, men det viktigste er noe som har god passform. Kom med tips ( og gjerne hvor jeg får kjøpt det)
Kahbean Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Jeg kjøpte noen i fjor fra Obs (i klesavd på vanlig Obs, men Obs Sport har kanskje de samme). De var faktisk veldig bra så jeg dro tilbake å kjøpte noen par til. Stoffet på utsiden var nesten vanntett så han rakk aldri å bli kald/bløt på hendene. Der var et slags fleece-stoff på innsiden men ikke ull da. Bare husk å se etter noen som er lang. Jeg kjøper bare de som er lang (nesten opp til albuen, bare de er lenger enn kun over hånden) og setter dem bestandig inni jakken/parkdressen slik at de ikke sklir av. Jeg liker ikke de på HM og Cubus. De blir blaut og kald med en gang! Prøv Obs og andre sportsbutikker. Gjerne prøv dem på når du er på butikken også! Strikket ullvotter er altids god og varm også hvis du har noen som kan strikke i familien. Det tar leng tid før de blir kald i ullvotter selv når de blir bløt!
Kari Trestakk Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Synes selv at vanlige (gjerne tova) ULLVOTTER er genialt. Godt og varmt, og de finnes i alle mulige tykkelser. Suger selvfølgelig vann når det er vått, men mister ikke all isoleringsevne. Dessuten gir de godt grep i forhold til mange andre votter. Ellers har vi brukt HESTRA som du får kjøpt i sportsbutikker. Veldig gode votter, men ganske dyre. De er vindtette og gummiert i håndflata så de har godt grep og blir ikke så fort våte. Inni er det et ullfor (poden klarte å klore løs ulldotter, så må kjøpe nye til vinteren). Vottene sitter også veldig godt på hånda pga strammereim med borrelås rundt håndleddet. Kjøpte et par TROLLvotter i fjor vinter, men ble egentlig litt skuffa. Ullforet er ganske tynt, og votten var på ingen måte vanntett selv om dama i butikken insisterte på at de var det. Ullforet ble søkkvått når det var slapseføre. Men når det er ordentlig snø kan de funke bra. Tok på et par tynne ullvotter (janus) under, og da holdt han seg varm på hendene selv om det var skikkelig kaldt. Vottene er lange, og har glidelås slik at de skal være enkle å dra på utenpå dresse. Synes likevel ikke at de er like gode som Hestra-vottene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå