Gå til innhold

Flere som sliter/slet med kvalmen i uke 13?

Gjest

Anbefalte innlegg

Kvalmen har plaget meg mer eller mindre i ett sett fra uke 7. Et lite opphold i uke 11, og jeg var overbevist om at den var borte for godt, men i begynnelsen av uke 12 var den jammen tilbake. Er snart ferdig med uke 13... Kaster ikke opp hver dag, men kanskje annenhver dag.... Eier ikke matlyst, men tvinger naturligvis i meg mat - lite og ofte, som legen sier. Det jeg ikke liker er at jeg har gått ned i vekt siden kontroll i uke 8, ikke opp - men det har vel en enkel forklaring i og med at jeg kaster opp og ikke spiser så mye.

Bare lurer på når den skal gi seg? Flere her som har vært kvalme utover de 12 magiske ukene? Klarer ikke fungere i hverdagen, er så ufattelig slapp. Er sykemeldt en uke til pga at jeg har alt for høyt blodtrykk, men nå er det kvalmen jeg frykter mest i forhold til å komme tilbake på jobb om en uke.....

Noen med tips eller råd?

Klem

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg verken gravid eller sliter, men jeg svarer deg for det :)

Jeg var kvalm frem til ca uke 20... Er helt normalt å kaste opp og gå ned i vekt i begynnelsen av svangerskapet. Skjønner det er kjedelig, men tror ikke du trenger å uroe deg! :)

God bedring og lykke til men resten av svangerskapet! :)

Jeg slet med kvalme nesten hele svangerskapet jeg. kastet opp fra uke 7 til uke 25 (og noen ganger etter det også) Slitsomt var det.

Ikke uro deg, for det er helt vanlig. Jeg gikk ned mange kg, og la ikke på meg før i uke 25. Men den lille i magen vokste som den skulle den.

Den lille får i seg det den trenger, så ikke tenk på det. Det er verre med mamman..

God bedring med kvalmen!!!

Hei dere -

tusen takk for beroligende svar :) "Godt" å høre at det er flere som har slitt med kvalmen.. Det er så mange som sier at "den må jo gi seg rundt uke 12", men jeg har nå hørt om flere og flere som er kvalme i hvertfall ut 4. mnd. Men det viktigste er at den lille får og tar det den trenger :)

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...