Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 1,3 kg fin sammalt hvete 0,2 kg helkorn, hvete 0,2 kg fin sammalt rug 0,9 l kli 1 pk gjær 2 ts salt 1 dl linfrø 1 dl solsikkefrø ca 2 dl vann - Bland alt og hev i 30 min - Slå ned deigen, hev i nye 20 min - Spray brødformene - Trykk deigen ut i formene, la stå i ovnen i 50-60 min på 220 grader!! Deigen er ganske våt, så ikke bruk maskin, men kna med hendene i stedet i ca 5 min. Spis 2 skiver til frokost og lunsj og to til kvelds(med lettpålegg). Er veldig bra om man spiser frukt i tillegg til hvert måltid. Håper det funker for dere også jenter!!
Lullabybaby♥ Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Hvor mange brød er dette til da??
Gjest Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Tror der er til tre brød om jeg ikke husker feil.. er over ett år siden jeg bakte dem;) Pleier å bake dobbel porsjon!!
*Rutletutt* Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Takk for oppskrift! Den skal prøves:o)
*Rutletutt* Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Forresten - hvor i ovnen skal brødene stå?
Tante_Sofie Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Ikke negativt ment, men hvordan kan deigen være våt med nesten 2 kg tørt og kun 2 dl veske....eller er det jeg som ikke ser rett!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 hehe.. d lurer jeg oxo på :-) satt deigen å kan si m engang at jeg brukte mer enn 2 dl :-) bare håpe at alt d andre har d forholde som d skal ha...
Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Oi!! Skrev helt feil jeg.. hva tenkte jeg på??..hehe Skal være 1.8 l lunket vann;)
Gjest Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Brødene skal stekes nederst.. Det har jeg gjort hvertfall. Brødene er litt fuktige inni, og de henger på kniven når du skjærer i dem, men slik skal de være. Når du har et fuktig brød, klarer du deg med mindre pålegg. Dette brødet er skikkelig fibersterkt, og faktisk godt!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Er det det samme som Ingers rugbrød eller lignende?
Tante_Sofie Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 Noen av dere som er her inne NÅ som har bakt dette??? Skal de etterhveve...står ingen ting om det... Men må vite NÅ da de er i formen allerede... Ser faktisk godt ut som deig også...
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 8. september 2007 #14 Skrevet 8. september 2007 Jeg har laget det, men brukte 2 l vann.... jeg knadde ikke deigen etter heving, bare helte den rett i formene, ble det riktig? Han lille hadde vondt i magen dagen etter, kanskje på grunn av brødene? andre som ammer der babyene ikke tålte dette brødet? håper det ikke var grunnen, for brødet var knallgodt! btw,etterhevde ikke, men de ble ganske små ( brukte 2 pk gjær...)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #15 Skrevet 8. september 2007 Bland alt og hev i 30 min - Slå ned deigen, hev i nye 20 min. Det betyr jo at det etterheves i 20 min.
Diva Muffin Skrevet 8. september 2007 #16 Skrevet 8. september 2007 Kjempesunt brød! Men gud, så grusomt... Jeg vet ikke hva jeg gjorde feil da jeg prøvde å lage det for en god stund siden, men det ble klissete og kompakt og bortimot uspiselig, selv når det var nystekt! Og sånn for å ha mitt på det rene: Jeg har gått på skole for å lære å lage brød, så fiaskoen tar jeg ikke på min egen kappe
Labbetøs Skrevet 8. september 2007 #17 Skrevet 8. september 2007 Sunt og sunt. Det er jo MASSE karbohydrater i det...
Labbetøs Skrevet 8. september 2007 #18 Skrevet 8. september 2007 Hele deigen er 2795 gram. Av det er det hele 1121,4 gram karbohydrater. Det er 40% det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå