Gå til innhold

Pergo og dårlig sædkvalitet, er det no vits?

Anbefalte innlegg

Hallo,

Et lite spørsmål fra meg: Er det noen av dere, hvor mannen har lav kvalitet på varene (lav konsentrasjon, dårlige svømmere, få sædceller som ser normal ut), som har fått råd fra gynekolog til å ta Pergo? Hva har dere blitt rådet til, og har noen hatt klaff med det? Er usikker på om det kan øke sjangsene.... Opplever dere mye bivirkninger med Pergo

Vi har prøvd i 14 mnd og håper å bli søkt til IVF så snart utredning er klar. Men kanskje vi bør prøve Pergo i mellomtiden.....hmmm.

Lykke til med prøvingen alle sammen!!

Fortsetter under...

Det skader ihvertfall ikke å prøve.

Søstern min gikk på pergo og metformin, og alt var bra med henne, men han hadde dårlig kvalitet.

Og det klaffet på første forsøk der.

Hun gikk bare på pergo før hun begynte på metformin, men det funket ikke. Så det var visst kombinasjonen som funket der. De hadde prøvd i 2-2,5 år!

Jeg har PCOS, har gått på noen runder med pergo uten at det klaffet. Så bestemte vi oss for at han burde sjekkes, så får vi det ut av verden, men da viste det seg at han hadde dårlig kvalitet.

Da sa gyn. "Da er det ikke noe vits å la deg gå på pergo mer". Nå står vi i kø for ICSI.

Men jeg går på pergo denne pp. for jeg har jo et ørlite håp om at det kan gå. Nå vet vi jo at han har dårlig kvalitet, så da blir det timing med positive eltester og sex.... Det er jo lov å håpe. Vi venter på "eksakt" svar på hvor dårlig kvaliteten er. Er den kjempedårlig er jo pergo så og si håpløst, men jeg har ingen bivirkninger av pergo, så da tok jeg likesågodt en runde til :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...