Gå til innhold

Ikke fått høre hjerteslag.....

Anbefalte innlegg

Jeg er idag 12+3 og tok turen bort på helsestasjonen for å be de sjekke fosterlyden....men den fant de ikke.

Er det flere som har opplevd dette?Eller er det noen som ikke har fått dette sjekket i det hele tatt?Vet det er normalt å ikke høre dette så tidlig.At selv i uke 15 er det ikke alltid de hører.....

Skal heldigvis på ultralyd til mandag.Trenger liksom litt bevis jeg nå...hehe.Men livmoren virket som hadde en normal størrelse sa hun.Selv om man ikke ikke helt har noen "normal str"å gå etter på den.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10280531-ikke-f%C3%A5tt-h%C3%B8re-hjerteslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! jeg var på min første svangerskapskontroll på fredag, da var jeg akkurat 12 uker på veg.Legen spurte om hun ville vi skulle prøve å finne fosterlyd, men sa at mange ble bekymret hvsi man ikke hørte noe, så vi kunne godt vente. Er egentlig litt tidlig til å høre noe.. Men jeg lot henne prøve, og hun fant faktisk så vidt litt puls! Men den var veldig svak, så hun klarte ikke holde på den lenge nok til at jeg klarte å oppfatte lyden. Men hun kunne hvertfall bekrefte at det var tegn til liv!:)

Men du skal absolutt ikke bekymre deg selv om du ikke har hørt noe ennå. Fosteret ligger foreløpig trygt og godt litt for langt bak til at det kan høres. Men om noen uker vil det bare være å legge apparatet inntil magen din, og det vil pulsere som bare det!!:)

Det samme sa legen til meg...De sjekker helst ikke hjertelyden i uke 12 da det ikke er sikkert de finner lyden. Men i en tidlig UL så få du høre da da...Jeg gjorde det og var helt fantastisk...

Men det er bare å vente så få du høre til slutt..Så på min tidligere journal at hjertelyden ikke ble sjekket i uke 12 men når jeg var 16+5 bel lyden hørt..Så til ca da, så er det ikke annet enn å vente, dessverre...

Er du veldig bekymret, kanskje bestille en time til tidlig UL, hvis det vil roe nervene litt...

Alt er helt sikkert i skjønneste orden oss deg=o)

klem

Er 14 uker på vei og ennå ikke hørt noe hjertelyd eller ul...

jordmor ville ikke prøve heller pga sa d var fortidlig:(

Vært så godt å hørt om det er liv i magen... fått tilbakemelding om at det er noen der inne .....

gleder meg til ul 8. okt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...