Gå til innhold

Går det ikke ann å bestille flybillett for et barn som skal reise alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min på 9 skal reise Stavanger - Bergen alene. Får ikke bestillt billett til henne, da det kommer opp at barn ( 2-11) må ledsages av voksen?

Skrevet

Ja, det er jo en nedre grense for hvor gammelt barnet kan være før det kan reise alene. Jeg tror at barnet må ha fyllt 12 for å få lov til å reise alene. Altså... Enten må en ta flyet over sammen med henne og hjem igjen alene, eller så må en fra Bergen ta flyet over hit for å kunne ta det sammen med henne tilbake igjen.

:o)

Skrevet

Nei. Fra fem år. Jeg har sjekka. Men må visst betale voksen billett pluss et gebyr på 150 kr...

Skrevet

fra det ene til det andre. er du født i 1941? tjihi...

Skrevet

Vi bestilte flybillett til sønnen vår på nettet i sommer. Han er 12 år,så vi bestilte voksenbillett. Men da vi kom til flyplassen,så lurte de på hvorfor vi ikke hadde ordna med "reiser-alene" skilt.Hmm...rare greier...

Skrevet

trodde du måtte betale fro ledsager også da jeg.....

Skrevet

De får reise alene, men jeg tror ikke du får bestillt billetten på internett alltid. Du må troppe opp på flyplassen eller ringe flyselskapet.

Skrevet

Du må ringe flyselskapet bare, er ikke noe værre enn det, men mener at du ikke får sånne veldig billige biletter da, huskr ikke helt, men det er bare å ringe så finner du det ut ;)

Skrevet

Du skal ikke betale voksenbillett for et barn som reiser alene. Og du kan fint bestille billigbilletter på internett for barn som reiser alene. Har gjort det mange ganger til sambos særkullsbarn når han skal til samvær hos oss, helt siden han fylte 5 år, som jo er grensen flyselskaper setter.

Men må betale et gebyr på 50 - 150kr ekstra for billetten, da, som er et slags "reiser-alene-gebyr". Når barnet kommer på flyplassen, blir det guidet og passet på av flypersonellet, men den som følger barnet ved innsjekkingen må fylle ut navn og adressen på den som skal hente barnet på ankomststedet, samt tlf.nr. Det samme må man gjøre selv, og selvsagt navnet på barnet. Barnet får en "reiser-alene-mappe" som henges rundt halsen, og som sagt så følges barnet av flypersonellet helt frem til den angitte personen som skal hente barnet. Denne personen må da også vise ID på at vedkommende er riktig person. Så alt er veldig trygt og greit.

Skrevet

barn kan reise alene fra di er 5 år,men du får ikke bestillt billet til di p nettet ,da det må søkes om assistanse,du må ringe inn til dem og bestille,du betaler heller ikke voksen bille,men du betaler en vis sum i assistanse hver vei,min billet pleier å koste 1500 krca,det r får bar som reiser alene tu retur oslo stavanger

Skrevet

du kan ikke bestille på nettet til barn som reiser alene. men bare finn billigavgangen du skal ha, og bestill på telefon. Du må betale voksenbillett og servicetillegg i tillegg.

Skrevet

Vi bestiller biletter hos www.wideroe.no. Funker det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...