Gå til innhold

Er dere sykemeldt og hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 7. uke med nr. to. Merker kvalmen begynner å ta seg opp og jeg er også utrolig trøtt. Til nå har jeg gått på jobb, men det er ganske slitsomt å gjøre klar sønnen min på 2 til barnehagen og så gå på jobb hele dagen. Når jeg kommer hjem er det rett på sofaen. Jeg vurderer å sykemelde meg noen uker, hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en fra før på 2 år.

Har bekkenløsning og kvalme allerede (er i uke 6). Men ikke f... om jeg har tengt å sykemelde meg med det første. Vil jobbe lengst mulig, men det er bare slik jeg er.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt pga kvalme, trøtthet tror jeg ikke man blir sykemeldt for. Jeg gikk kvalm på jobb en god stund, men da jeg begynte å brekke meg hele tiden var det stopp. Jeg er i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann kastet jeg opp mye og gikk på jobb, kastet opp på kontoret og måtte legge meg på tomme kontorer på kaldt gulv da det var den eneste plassen jeg kunne legge meg ned. Jeg føler jeg tok det altfor langt den gangen fordi jeg ikke ville sykemelde meg, og derfor kan det hende jeg ser litt annerledes på det denne gangen. Men har jo også vanskelig for å sykemelde meg før det er virkelig ille..... Innerst inne føler jeg vel det er litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på hva man jobber som....hvis jeg hadde jobbet på et kontor og kunne sitte og jobbe hele dagen ville jeg nok jobbet lenger enn som f. eks. jeg er, sykepleier, der man må gå hele dagen, og det er mye tungt arbeid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykmeldt meg nå en mnd pga kvalme.Greier ikke å jobbe da bare kaster jeg opp.Er snart 9 uker nå.Jobber på fødeavd da så det blir litt mye lukter jeg reagerer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg er sykmeldt pga. kvalme og generelt slapp og dårlig form. Jeg jobber som sykepleier på en veldig hektisk avd. så jeg klarte det ikke, var for dårlig... er sykmeldt i 4 uker. er nå 8+6. Jeg var like dårlig på denne tiden i forrige svangerskp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykemeldt 100%. Har vært det i 3 uker, og nettopp fått 2 uker til. Etter det håper jeg å begynne å jobbe litt, evt tilrettelagt. Er alltid alene sykepleier når jeg er på jobb, og må trø til akkurat når det trengs. Da passer det ikke så godt å spy ukontrollert ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som BARE har en kontorjobb kan jo fortelle at jeg sitter ikke akkurat bare og surfer på nettet og slapper av på jobb, men har derimot store arbeidsmengder og mye mas på tlf. osv. som jeg må forholde meg til. Arbeidskapasiteten er rimelig redusert når jeg sitter og svelger og lurer på om jeg må spy og løpe forbi alle som sitter i landskapet. (Men skjønner jo at sykepleiere og lignende har tøffe jobber, det er ikke det.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykmeldt pga sterk kvalme døgnet rundt. Får omtrent ikke i meg mat og dermed blir jeg helt tappet for krefter i tillegg. Jobber som renholder som er veldig tungt, og har to barn i tillegg,så etter to uker i halvsvima måtte jeg gi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var til første kontroll i går og da sykemeldte legen meg tvert i 4 uker pga veldig kvalme. men jeg har og en tung jobb. jobber som hjelpepleier assistent på et sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sykemeldt,

men jeg ønsker meg en 30-50% sykemelding,

for jeg er så sinnsykt sliten..

planlegger å troppe opp på legekontoret på torsdag (stengt i morgen)

Jeg innbiller meg at det blir sååå mye bedre med 2-3 timer kortere arbeidsdag,

men jeg har ingen ønsker om å være hjemme hele tida,

blir så asosial, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen mulighet til å sykemelde meg selv om jeg er vannvittig kvalm og trøtt. Jeg er nødt til å jobbe opp rettighetene mine:) Er noen dager helt utslått på kvelden. Har nemlig 3 barn i alderen 4 og tvillinger på 2 som skal avgårde på morningen og som skal ha mat og stell på ettermiddagen. Det tar på, men jeg vet at bare jeg runder de første 12 ukene føler man seg så mye piggere og gladere:) Heldigvis er kvalmen som aller verst utpå ettermiddagen viss jeg er flink å spise hele tiden på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun når du har fast jobb.... Jeg har ingen rettigheter etter å ha vært hjemmeværende i 2 år, og jobber som tilkallingsvikar med ikke fast lønn..... forklar meg gjerne, ikke meg imot å ha muligheten til å kunne bli sykemeldt med lønn om det skulle bli tilfelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykmeld pga ryggen min...

Jeg var å snakket med nav om mine muligheter da min fødselspermition akkurat er slut!! Hun sa att antingen var det sykmelding eller arbeidssøkande!!! Er servitør... å med førstemann jobbet jeg i 4 månader jeg skulle ikke sykmelda meg.. Men da jeg fikk den sykmelinga da var jeg sliten... Nå står jeg på mine rettigheter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...