Gå til innhold

når kan man høre hjertelyden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal til legen senere i dag, er en turnuskandidat, skal til fastlegen min neste fredag på den 1. kontrollen, i dag skal jeg for noe annet....kan jeg spørre turnuskandidaten om han kan lytte i dag? Er 9+4 i dag.....tror dere han ville gjøre det siden det ikke er en svangerskapskontroll? har bare så lyst til å høre...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Defleste leger/jordmødre vil ikke lytte etter hjertelyden før etter uke 14 fordi det er så stor sjangse for å ikke høre den før. Dersom de lytter og ikke finner noe blir vi gravide meget bekymret.

Tviler på at legen vil lytte etter den nå så tidlig.

Skrevet

jeg er 12 fullgåtte i dag og jeg fikk høre den i dag. men han sa at det var mulig han ikke fant den og da som en advarsel liksom for meg siden det var så tidlig.

Skrevet

1. gang jeg var gravid var jeg på svangerskapkontroll i ca. uke 10. Da fikk jeg høre hjertelyden:) (dette var mens jeg bodde i Sverige, kanske andre rettningslinjer der, iallfall den beste oppfølgingen jeg har hatt)

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 10. Jeg spurte jordmor fordi jeg var bekymret, og hun sa at hvis vi ikke hørte den da, så skulle jeg komme en dag i uka frem til vi hørte den. Men heldigvis hørte vi den klart og tydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...