Gå til innhold

Wow...it's amazing! Jeg har vært på ultralyd uke 18

LivLaga

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i går, og det var så ...ehh...rørende. Den bittelille personen var så søøøt. Meg og pappaen ble alldeles stumme av begeistring.

Vi har jo jobbet så hardt for dette barnet og ventet så lenge (lykkes på IVF) , så det å nå kunne få se nurket på skjermen var både absurd, fjernt og nært på en gang.

Alt var fint, og i motsetning til hva som ble indikert på ultralyd i uke 12, så er det en jente som bor i magen min. Jeg gikk rundt i en tåke i hele går, helt forfjamset over at jeg ikke lenger kan stole på magefølelsen min. Jeg har nemlig hele tiden hatt på følelsen at dette er en gutt og har kost meg skikkelig ved å shoppe masse gutteklær.

Prøvde å handle litt jentetøy i går, bare for å komme ut av "gutte-modus", men jeg fant ingenting som ikke ga meg følelsen av sukkerspinn og prinsesse-mania. Jeg som trodde det skulle bli så enkelt å handle til jente. Men det er visst bare om man liker blek-rosa denne sesongen.

Min samboer har printet ut ultralyd-bildet, laminert det og lagt det i lommeboken. Fnis, han er så søt...

Fortsetter under...

Hei!

Så godt å høre at alt stod bra til med den lille krabaten!

Bare 1 uke igjen, så er det min tur:-)

Vi fikk også vite at det veldig kunne se ut som en liten gutt på UL i uke 11, og jeg har skikkelig guttefølelse... Blir spennende å se om vi også blir overrasket, hehe...

Kos dere videre med nurket i magen:-)

Fikk du flyttet terminen din forresten?

Hvis jeg ikke husker feil så har vi termin samme dag, 1.feb?

I og med at det er IVF har jeg ikke lyst å flytte datoen, men vet at det gjør det noen plasser... Vel, får se da.

Takk for lykkeønskningene:-)

Jepp, og jeg ble nesten litt skuffa. 1. februar var jo en slik kjekk dato;-)

Terminen ble flyttet til 4. februar, så det blir tre dager mer på jobben enn det jeg hadde planlagt. Dvs. tre dager av feriekvoten min, så jeg må omrokkere litt. Planen er å gå ut i noen dager ferie før permisjonen slik at min siste dag på jobb er 21.desember.

Jeg trodde jo at vi IVF-damer kunne vite terminen på minuttet, men jordmor sa at egget noen ganger ligger i dvale før det begynner utviklingen for fullt. Hun målte hodeomkretsen så mange ganger at jeg ble urolig og engstelig for om det skulle være noe galt. Men alt så visst fint ut, og det er jo fint at jordmødrene tar seg godt tid. Det er liksom litt uvanlig i helse-Norge; det er oftest et håndtrykk og rett-på-dør...

Blir spennende å se om du får beholde din termindato, da:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...