Gå til innhold

Vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser når jeg leser om vaksiner og sammenhengen av feks autisme, krybedød osv. Så blir det bortforklart med at det er et sammentreff i tid. Hvorfor flytter en ikke vaksinasjonstidspunktet, slik at en slipper å bortforklare noe som helst?

Jeg har to barn, den første er vaksinert(untatt mmr). Nr.2 er ikke vaksinert i det hele tatt. Tenkte å vaksinere når han ble litt større. Men nå er nr.2 blitt 2,5 år og er fortsatt uvaksinert.

Det som slår meg er at nr.2 aldri, da mener jeg aldri har vært syk. Nr.1 har alltid noen perioder med feber og snufsing. Er dette tilfeldig?

Er nå veldig i tvil om jeg skal vaksiner nr.2 i det hele tatt. Må si jeg er litt skeptisk når han ikke er vaksinert mot stivkrampe. Noen som har noen synspunkter?

Skrevet

Det er ikke uvanlig at de yngre barna er sjeldnere syke enn sine eldre søsken, vaksiner elle rikke.

Det er ikke noen sammenheng mellom mmr og autisme. INGEN seriøse forskere mener det.

Skrevet

Kanskje du med det samme kunne gi oss navn på noen seriøse vaksineforskere, henvise til deres forskningsrapporter som avskriver denne sammenhengen, og samtidig fortelle hvem som er økonomisk ansvarlig for undersøkelsen?

Skrevet

Jeg samenligner da selvfølgelig sykdomshistorien til elstemann, når eldstemann var 2,5, hadde han hatt ørebetenelser, forkjølelser osv. med jevne mellomrom. Minstemann har aldri vært syk.

Skrevet

Anonym nr. 1;

Eller hvorfor gjør man ikke en seriøs og uavhengig studie mellom uvaksinerte og vaksinerte i forhold til disse og andre sykdommer? Det beste hadde vært at studien var meget stor og målte over mange år. En slik studie gjøres ikke fordi sykdomsindustrien vet at resultatene vil være veldig ødeleggende for businessen.

Det er ikke tilfeldig etter min mening at ditt uvaksinerte barn er mye sunnere enn ditt vaksinerte barn. Dr. Tim O'Shea (thedoctorwithin.com) som ofte holder seminarer rundt om i verden spør alltid foreldre som sier at de aldri har vaksinert sine barn: "Og hvordan er deres helse sammenlignet med helsen til sine vaksinerte venner?" Svarene han får er alltid: "Tuller du, de har mye bedre helse"

Synes du virkelig at valget er vanskelig når du har denne erfaringen? Personlig synes jeg valget om for all fremtid å avstå fra enhver vaksine blir lettere og lettere, også stivkrampevaksinen.

Men, valget (og ansvaret) er selvsagt ditt og det er viktig å understreke.

Skrevet

Anonym nummer 2:

Din første påstand; dokumenter dette er du snill.

Din andre påstand; en meget seriøs forsker som heter Dr. Andrew Wakefield sier at det er en sammenheng mellom MMR og autisme. At hele den medisinske mafia av den grunn har krevd hans hode på et gullfat kan ikke forandre det faktum dersom det viser seg å stemme. Men hvorfor gjør man ikke som seriøs forskning tilsier, sett i gang studier for å enten bekrefte eller avkrefte hans påstander. Det gjør de ikke, jfr. mitt første innlegg her.

Skrevet

Hei igjen.

jeg er anonym nr. 2, og har vært inne og diskutert med dere med jevne mellomrom, men med ulike nick.

Det er selvfølgelig bra å være skeptisk sånn som dere er, og fæle ting skjer. Jeg vet ikke om jeg orker å komme med flere linker og dokumentasjoner og henvisninger, for det blir jo uansett mistenkeliggjort. Dere kan jo evt. scrolle dere tilbake - det skal ligge der et setd.

Det at dere fremstiller Wakefield som den seriøse forskeren og alle andre som suspekte (mafia? Bevis DET, du) viser jo at dere er litt FOR besatt av disse konspirasjonsteoriene.

I vitenskap er det vanligvis mest snakk om sannsynliggjøring og ikke så ofte om rene sannehter og usannheter.Man må se på argumentene og på fakta og på hva som er den mest riktige konklusjonen å trekke.

Wakefields konklusjoner er trukket på alt for tynt grunnlag.

Du kjenner kanskje til undersøkelsen fra Quebec med 28 000 barn - de fant ingen sammenheng mellom mmr og autisme (publisert i Pediatrics i 2006).

Skrevet

Hei på deg TheNatural!

Ville bare si at det finnes en østerrisk studie om vaksinerte og uvaksinerte barn som helt klart viser at uvaksinerte barn er mye friskere enn vaksinerte. De blir mye mindre syke og har en generell bedre allmentilstand.

Jeg skal se om jeg finner adressen, så kan du se på den selv.

Hilsen

Skrevet

Svar til anonym nr. 2.

Wakefield fant vel noe som han ikke burde funnet. Allerede i 1999 meldte 60 minuttes at Wakefield måtte omgjøre sine funn pga press fra vaksineprodusenten Merck&co, som allerede den gang truet forskeren med søksmål og strenge straffereaksjoner. Det var bare pga funnet.

Merck&co finansierte et såkalt nytt studie og

publiserte artikkelen i British Medical Journal den 20. januar 2000. Kun for å avdramatisere skadeomfanget av MMR-vaksinen. Det er bevist at myndighetene tidligere har støttet seg til akkurat denne undersøkelsen som omhandler en finsk undersøkelse av 1.8 millioner barn. I denne undersøkelsen fant man ingen paralleller til MMR- vaksinen og autisme. I ettertid har det kommet frem at de som finansierte den finske undersøkelsen var det farmasøytiske selskapet Merck&co som merkelig nok har en betydelig fortjeneste på MMR- vaksinen. De britiske helsemyndigheter har i ettertid avstått fra å bruke denne undersøkelsen til å beskytte MMR-vaksinen. Burde ikke helsemyndighetene i Norge gjør det samme?

Angående Wakefields funn, så er det merkelig at ingen har fått lov til å etterprøve de studiene og funnene han utførte. Du henviser nok en gang til et befolkningstudie som ikke tar for seg uvaksinert kontra vaksinerte barn, dette er omtrent de samme funnene man antydet i den danske undersøkelsen som feilaktig friskmeldte MMR-vaksinen.

Du påstår at Natural kommer med konspirasjonsteorier... Det Natural kommer med her viser konspirasjon i praksis!

Vi som er kritisk eller motstandere av vaksinen, har vel valgt å ikke legge livet til ungene våre i hendene til Merck&co. Hvis du gjør dette så helt i orden for meg:-) Vioxx-skandalen som Merck&co sto bak handler omtrent om det samme. Først benektelse og trusler mot de som advarer, før medisinen blir stoppet grunnet dødsfall av over 100 000 personer bare i USA. Det samme med GlaxoSmithKline og benektelse av problemene med Seroxat. Kan sikkert ramse opp mange fler medisiner.

Det morsomme er at du anonym nr. 2!! faktisk sitter å støtter deg til studier som ikke gir fullstendige svar. Du stoler blindt på Merck&co samt GlaxoSmithKline og andre aktører.

Ingen av disse korrupte morderfaenskapet kommer noen gang til å få gleden av å putte vaksinegifta inn i mine unger:-) Jeg trenger verken å sitte å forsvare eller bevise mine påstander. Det handler om at jeg faktisk ikke stoler på forskere som blir betalt av de samme produsenetene for å få vaksiner inn i barnevaksinasjonsprogram eller de tette båndene som er mellom farmasøytene og legestanden. Vi tar godt vare på hverandre:-)

Ellers så bruker man argumentet at Wakefield ble kjøpt og betalt av foreldreorganisasjonen til autistiske barn. Altså at han var korrupt, men gjelder ikke dette da Merck&co?

De korrupte lystmorderne ved Folkehelseinstituttet var i alle fall tidlig ute med dommen mot Wakefield og det ser ut som ordet "kjøpt og betalt" blir brukt på landets helsestasjoner for å svekke troverdigheten til denne forskeren, men for guds skyld ikke nevn at Merck&co finnansierer forskerne som helsepersonell ssom avgjør hvilke vaksiner som skal inn i det norske barnevaksinasjonsprogrammet.

Troverdige forskere:

http://www.nationen.no/meninger/leder/article2494949.ece

http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=221081

http://www.helserevyen.no/asp/vis.asp?newsid=4727

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142735

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/28/487221.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1348322.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1348322.ece

http://www.aftenposten.no/helse/article180154.ece

Er lov til å være skeptisk, så kan dere som velger vaksiner stole blindt på hjernevaska helsesøstre og leger som ikke har peiling i det hele tatt:-)

Skrevet

Må si at jeg er litt redd for dette med stivkrampe, men på den andre siden så har jeg lest at stivkrampevaksinen ikke er effektiv, og en kan jo spør seg, hvordan en vaksine kan klare å skape imunitet når selve sykdommen selv ikke klarer det. Noe som kan forklare?

Hvor ofte ser en stivkrampe hos barn, i et land som norge? Noen som har en oversikt?

Anonym 1

Skrevet

Ja, det ville være interessant lesning selv om konklusjonen ikke er det minste overraskende for meg.

Skrevet

Gå inn på folkehelsas http://www.msis.no/ og enkeltsykdommer. Lag egen tabell, velg "Tetanus" og "Antall tilfeller de siste 10 år fordelt på aldersgrupper". Da finner du at kun 8 personer totalt; 2 i 30åra, 1 i 50åra og resten over 70 år har fått stivkrampe siste tiår.

Junkiser med legeskrekk og dårlig sprøytehygiene, og gamlinger med liggesår er vel de som er mest tilrådelig til å få stivkrampe i dagens Norge, i og med at tetanus bakterien kun trives i lukkede sår uten tilgang på oksygen. Kulehull, knivstikk og spikertramp, kan gi stivkrampe, men da bør man kanskje tenke på å komme seg til legevakta uansett...

Skrevet

Glemte å nevne hundebitt og menneskebitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...