Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer annpå endel ting hvordan de regner.....

Har du fast jobb går de utifra de/n siste mnd lønn. Har du vikariat og tjenr mindre nå enne de 3 siste årene regner de snittet fra de 3 siste årenene.Har du vikariat men tjener mer nå enn de siste årene så går de utifra snittet fra de 10 siste mnd. før perm.

Akkurat avsluttet en telefon samtale med NAV Trygd om dette:

Jeg har termin 8 januar , og skal ut i permisjon 18 desember sies det.

Da er mine siste 10 mnd : Mars til Desember!

Jeg jobbet altså i Mars ( 30 % stilling)

Juli - November ( 100% stilling )

Jeg jobbet også piiiitte litt i april , og enda litt mindre i mai.

Så jeg rekker akkurat Foreldrepengene.

Når de regner ut den evt lønna da så regner de : 4 siste mnd med høyest inntekt .

Dvs at jeg får 100% lønn igjennom svangerskapspermisjonen.

Det blir IKKE sammenlagt ut av de siste 6 mnd nei.

Men høyest inntekt i siste 4 mnd.

Annonse

Grunnen til at de har tatt de fire siste mnd med deg er vel fordi du hadde 100% stilling?

Jeg jobber fast, men jobber alt fra 50-100%, forskjellig hver måned, da kommer de til å regne fra de 6mnd med høyest inntekt visstnok.

Du svarte forresten på spørsmålet mitt, takk, mine 10 mnd er også mars-desember.

Trådstarter

dette kan regnes på mange forskjellige måter...det er opp til arbeidsgiveren din(helt sikkert regnskapskontoret til arbeidsgiveren din) som regner ut dette snittet..å hvordan de ønsker å gjøre det er opp til de. men ettersom jeg har skjønt skal du komme best mulig ut av det.

jeg fikk et snitt på først 19000 brutto..men da hadde de glemt å se på at jeg var halvt sykmeldt noen av mnd..så de regnet på nytt med en annen metode å straks fikk jeg plutselig 25000 brutto... så det er ikke bare en måte å regne ut dette på!

å desember blir nok ikke regnet med siden den er så kort. da tar de heller de andre mnd som du har "full lønn" :)

lykke til!

I lovteksten står det følgende:

e) I et arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter skal et lengre og mer representativt tidsrom enn fire uker legges til grunn.

Jeg har forstått det slik at hvor mange måneder gjennomsnittet skal beregnes utifra blir en vurderingsak som saksbehandler avgjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...