Gå til innhold

er det verre å føde med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om det er verre å føde med bekkenløsning. har bl med gangvansker og nerver i klem slik at bena mine svikter under meg noen ganger. har mye vondt hele tiden. har og liten prolaps fra før i korsryggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også BL, men har fått brev av fysioterapaut som jeg skal levere fra meg på føden om at det er viktig at jeg bytter stillinger osv.

Når det er sagt så har ALLE som er gravide BL. Vi bare kjenner det mer enn andre. Vi må ha BL for at bebisen skal klare å komme ut den vanlige veien! :)

JM/Lege/Fysioterapaut har alle sagt til meg at "du har jo BL, så fødselen din vil nok gå kjempe greit!! "

Jeg kommer i hvertfall til å ta med meg alt jeg har lært hos fysioterapaut når jeg skal inn på føden. (Tror vi med smerter er mer forberedt enn de uten smerter, siden vi blir mer oppfulgt.)

Skrevet

Ja, er du plaget at bekkenløsning, vil nok enkelte stillinger under fødsel gi mer smerte. Dette må du bare prøve deg fram med. Jeg feks har veldig vondt og skjeft skambein. Dette gjør at det er svært smertefullt å stå på kne, på alle fire og ligge på siden...men det er individuelt hvor man har vondt når man er sterkt plaget av bekkenløsning.

Og som hun over meg sa, "alle har bekkenløsning, bla, bla, bla.. så det er bra for fødsel" irriterer meg veldig. Bli tatt på alvor, ikke la noen bagatellisere smertene dine, for jeg VET hvor vondt det er når man har "utpreget" bekkenløsning.

Skrevet

Man blir nok ikke bagatellisert om partner er informert om BL og forlanger at sykehuset/JM hjelper til slik at det blir best for deg! :)

Partneren din er din stemme! :) Vi har snakket masse om dette hos JM og hjemme, så min partner vet akkurat hva jeg vil ha og hvordan jeg vil ha det! :) Veldig glad for at vi er forberedt! :)

Leger er veldig flink til å si det vi vil høre... Dessverre.. Når det gjelder BL hører jeg pr dags dato kun på fysioterapauten min. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...