Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg har røkt under hele svangerskapet så langt , flere som har gjort det? Hvis så , hvilke tanker sitter du med rundt det osv?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Jeg røyker enda og er i uke 25 i morgen. Dette er mitt 4 svangerskap og jeg har røykt under alle sammen. Har hatt dårlig samvitighet hver gang men har ikke klart å slutte.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 jeg fant ut rundt uke 6-7 at jeg var gravid, og sluttet på dagen, i hele 6 uker! MEN, så sprakk jeg...helt plutselig...skjemmes helt gruuuusomt!!! er nå i uke 35, og røyker fortsatt:/ prøver å slutte, men f***, så vanskelig det er!!!!! :/ hvor mye røyker dere pr dag? Jeg har utrolig dårlig samvittighet....tenker på det hele tiden, og fatter ikke hvorfor jeg bare ikke kan slutte!!! *sint på meg selv*
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Jeg røyker vel rundt 10 om dagen jeg, hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg røkte under svangerskapet, var røykfri de første ukene men så sprakk jeg. Hele svangerskapet prøvde jeg å slutte, klarde noen perioder uten, men datt alltid tilbake. Stumpa røyken 4 dager før vesla kom til verden og er røykfri den dag i dag. Vesla er bare rukket å bli 3 uker så har ikke holdt meg så alt for lenge. Vet jeg kommer til å sprekke igjenn, bruker ca 70% av dagen til å tenke på røyk, alle i min omganskrets røyker, så det er vanskligt å holde seg unna. Kommer til å prøve alt jeg kan å ikke begynne igjenn før jeg er ferdig å amme. Det er vanskligt, hadde aldri trodd det skulle være så hardt. Slutta tvert de to første svangerskapa mine, og var overbevist om at jeg hadde vilje nok til å klare det igjenn. Men men, er sjeleglad for hvær dag jeg klarer meg uten
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Kanskje feil å si dette, men godt at det ikke bare er meg som ikke har klart å kutte røyken. Har begrenset meg. Men gruer meg til hver kontroll hos jordmor.....hun er veldig fokusert på at jeg må slutte. Som om jeg ikke vet det liksom. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet jeg klarer det i ammeperioden, men nå er det liksom så mye.... Lykke til jenter....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Ja , jeg finner også litt trøst i at vi er flere.....
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 jeg begynte på igjen å røyke etter halve svangerskapet var ferdig... ble slutt med bf, å mye "rakna" rundt meg.. har røkt marlboro light, 1-3 omtrent daglig siden uke 24 eller noe... siste dagene har jeg prøvd å kutte helt ut, snart termin, men d er faen ikke enkelt ! får drittdårlig samvittighet å er livredd for at noe ille skal skje ungen...men d "fuker ikke" -jeg er visst ikke sterk nok akkurat nå.. i 3 dager nå har jeg bare røyka 1 midt på dag. men d er ille nok d egentlig... huff... røyka før jeg visste jeg var gravid å da. men greidde å slutte LENGE.. desto mer "irriterende" å sprekke ...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 jeg er 22+5, og røyker... har en egentlig ingen følelse om det, men får dårlig samvittighet hvis jeg en dag røyker veldig mange... jeg trodde jeg skulle slutte da jeg så UL bilde, men gjorde ikke det...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Må dessvere henge meg på dere er i 15 uke. før jeg ble gravid røykte jeg mellom 20-25 om dagen, nå ligger jeg på rundt 10. MEN HAR ET HÅPP OM Å KLARE Å SLUTTE FØR FØDSELEN!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #13 Skrevet 6. oktober 2007 Ja jeg røyker. Synes det er flaut og har veldig dårlig samvittighet. Men jeg orker liksom ikke slutte. Røyker ikke så mye som før,kanskje mellom 6-10 sigaretter daglig. Men jeg røyker aldri offentlig. Er nå snart 39 uker påvei:-)
Annetteaune Skrevet 6. oktober 2007 #14 Skrevet 6. oktober 2007 Hmmm... Vess dåkker e tøff nok tell å finn motivasjon tell den største oppgaven i livet, å bli gravid å føde å oppdra en onge.. Så bør dåkker jaggu vær tøff nok t å slutte å røyk!! E ikkje antirøyker sjøl om æ e sjøl slutta pga graviditet. Men man bør være tøff nok tell ikke å utsette fostret førr sånt! Sjerpings!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå