Gå til innhold

Hvor lenge er barna deres i barnehagen???

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med tanken på at datter vår på 2,5 år skal gå 9 timer i barnehagen 5 dager i uka. Vi bor et stykke utenfor byen vi begge jobber i, barnehagen er her hvor vi bor. Hun begynte i barnehagen for 2 uker siden, og det går veldig greit, men hun har hatt korte dager. Jeg har fått en fantastisk jobb, som starter på mandag. Hvor lenge er barna deres i barnehagen, hvordan går det med dere som har barna MYE der?

Føler jeg kommer til å gå glipp av mye... Etter 6mnd opplæring, har jeg muligheten til å jobbe flexi-tid, men 6 mnd er leeeenge.

Dette er første innlegget mitt, trenger virkelig svar.

Fortsetter under...

Skjønner at du kvier deg litt for det. Men dere er jo heldige som har hatt muligheten til å la henne være der kortere dager nå i starten. Da har hun sikkert rukket å vende seg til rutiner ol. Du har ikke noen som kan hente henne tidligere innimellom? Feks besteforeldre el? Mannen din har ikke flexitid?

Jenta vår er 16 mnd og bgynte for 1 mnd siden. Er heldig å ha kort vei til både jobb og bhg. Jeg jobber netter, og har dermed endel fri også. Ukene jeg jobber netter er hun der som regel fra 8.30 til15-16. Av og til (kanskje 2-3 x i mnd) henter besteforeldre henne litt før. Når jeg har fri, må jeg jo snu døgnet igjen, så jeg har henne endel i bhg da også, som regel fra 8.30 til14-15.

Håper det ordner seg for dere, da. Som du sier har du jo flexitid etterhvert, og det meste går bra for en periode :) Dere får heller passe på å legge det meste annet til side denne peioden, slik at dere kan kose dere maks med henne etter jobb og i helger.

Lykke til =))

Våre er 3,5år og 2år. Minstemann begynte i barnehagen for 1mnd siden. Til nå har de stortsett vært i barnehagen 8.30-15.30/16.00. Fredagene fremover vil de bli levert 07.30 (når bhg åpner) pga at faren har forelesning kl 8.15 ett stykke unna.

2,5 år her. Er stort sett i barnehagen 08:30 til 16:15. Det er nærmere 8 timer. I løpet av dagen sover hun 1,5 timer. Så 6 aktive timer hver dag der...er mye, men hun er utadvent og sosial for det meste...

Jeg selv hata barnehagen da jeg var liten, så er glad for at det går så bra. Syns også det er lenge og litt unaturlig at så små barn er så mye 'borte' fra mamma/pappa. Slik er samfunnet lagt opp i Vesten...

Har ikke begynt enda, men skal begynne 9 mnd gammel. Dagene hans vil bli som følgende; Levert etter når jeg begynner og hentet av far de dagene han slutter før meg. Så omtrent 8 timer hver dag.

Det er den muligheten vi har for at kabalen skal gå opp.

jeg jobber selv i bhg, og mener at det er flott at dere har fått til korte dager i startfasen. Men ikke bekymre deg, det går fint med de som er i barnehagen lange dager. Dagen legges opp til aktive stunder og rolige stunder. Hun vil ha et sted hvor hun treffer andre barn og tenk på alt hun vil lære. Skjønner at du føler at det blir mye du går glipp av. Derfor har de fleste en beskrivelse av dagen og bilder.

Spør massssse. Som ped.leder selv setter jeg pris på foreldre som tar seg tid til dette, og sørger selv alltid for å møte foreldre med å fortelle om dagen til barna deres. Dette er fast rutine på min avdeling, enten det har vært jeg eller andre på senvakt.

Lykke til I ny jobb

Annonse

Snuppa her er i barnehagen fra ca 07.45 til 16.15. Er lange dager, men vi har ikke noen annen mulighet til å få dagene til å gå i hop. Dessuten storkoser hun seg der, så dårlig samvittighet har jeg ikke...

Han blir levert 0630 og hentet en gang mellom 14-15. Han sover gjerne fra 1100-1330. synes det er greit at han får med seg fruktmåltidet før jeg henter. Men ser det an fra dag til dag..... kommer også an på om jeg har fri dagen etter, eller skal på jobb neste natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...