Gå til innhold

Dere med 2 eller flere...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var fødsel nr.2 i forhold til fødsel nr.1? Venter nr 2 om 3 uker,men gruer igrunn litt... Vet liksom ikke hva jeg går til.

Fødte ei datter for 16 mnder siden,og hadde en grei fødsel på 16 timer,uten smertelindring....gikk 13 dager over termin.

Men er redd det går mye fortere denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte også med 16 måneders mellomrom. Fødsel nummer 1 var forholdsvis "enkel" - fødsel nr. 2 enda enklere. Med det mener jeg at den var raskere, men ikke for rask (ca. 5 timer fra første rie til ungen var ute). Hadde ikke smertelindring på noen av fødslene.

Skjønner godt din bekymring for at fødselen skal gå FOR raskt, slik at man ikke henger med og mister kontrollen. Men med 16 timers førstefødsel er det vel ingenting som indikerer at du får en styrtfødsel denne gangen. Uansett - lyke til!

Skrevet

Min første tok 12 timer, og nr to tok en time og 10 min. Barnet var også stort. Men dette var 14 dager på overtid og det ble satt i gang.... Anbefaler det IKKE. Sansynligvis får du det vel rimelig likedan som første gangen din tenker jeg. Jeg håper for egen del at det ikke blir som sist...

Skrevet

Min andre føsel gikk mye fortere, var vondere, men likevel bedre og lettere! Vanskelig å forklare, men jeg var mye mer fornøyd med den andre føselen, selv om riene var vondere fordi jeg aldri rakk å få smertelindring. Brukte bare tre pressrier, og de var bare befriende. Noe helt annet enn 40 min med førstemann. Jeg sprakk heller ikke noe av betydning. Tror de sydde tre sting. Regelen er vel at andremann kommer fortere og greiere enn førstemann.

Skrevet

Førstemann kom som et skudd, 50min fra første ri. 4dager over termin

Andremann kom som en rakett, 40min fra første ri. 1dag over termin

Gruer meg litt til neste gang, tvilsomt at jeg rekker sykehuset. Bor 16mil fra nærmeste sykehus....

Skrevet

Jeg hadde det grusomt med begge fødslene. 17 dager over med første og 15 med andre. Men uansett var første litt bedre men ikke mye.

Skrevet

Jeg hadde en tøff første fødsel, 30 timer med masse smerter også mellom riene, og påfølgende morkake som satt fast. Droppet smertelindrende fordi jeg trodde det skulle være så vondt. Men andre gang (25 mnd etter) tok jeg fødselsforberedende akupunktur, og det lignet ikke engang. Småduppet mellom riene, det var mindre vondt under riene og det tok bare tolv timer - kun de siste fire var skikkelig vonde. En helt annen opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...