Mamma TB Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 noen med tidligere erfaring???noen annbefalinger og hvorfor?
Skurvelurven Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Etter de innleggene jeg har sett her på BIM, så virker det som om det er veldig individuelt hva folk liker, behøver og velger. Jeg spurte om råd på Rudo, og hun anbefale meg å kjøpe en kombinert Avent brystpumpe hvor man kan velge om man vil bruke manuell eller elektrisk. Da går det jo an å prøve seg litt frem. Jeg mener den kostet ca. 1200 ny, men regner du kan få kjøpt den billigere på finn.no
leonalexander Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Sist jeg fødte klarte jeg ikke amme, ble så sår osv. Synes amming var veldig vondt., men følte virkelig at det var viktig med mormelk, så jeg leide en elektrisk pumpe på sykehuset. Så brukte den i 2-3mnd. Men flere veninner av meg har kjøpt pumpe å så har de ikke fått bruk for den. Så jeg tror jeg avventer med å kjøpe leie:o)
Frukten og To små Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 avent har en som er både manuell og elektrisk. har en venninne som har født tidligere og hun anbefalte den på det sterkeste. så her hos oss blir det den!
Mamma TB Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 mn hvorfor kombinert?hav er fordelen me elektrisk og manuell?har hørt at den manuelle blir det tungre og du blir sliten i handen.mens den elektriske varmer opp brystet på en måte før det pumper sjikkelig?vet ikke har ingen erfaring.
Skurvelurven Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Aner ikke noe om fordeler med elektisk/manuell, vet bare at veldig mange her inne har veldig delte meninger. Derfor har jeg kjøpt kombinert, så kan jeg prøve begge og deretter gjøre meg opp en mening:)
sussa76... Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Hei.. Jeg har brukt en manuell pumpe til min første, andre og tredje barn, men syns dette var forferdelig tungvindt.. Ble sliten i armen, hånda og i nakken. Så med mitt fjerde barn valgte jeg å spandere på meg en el. pumpe og det angrer jeg ikke ett sekund på. Når man bruker en man.pumpe må man hele tiden sitte å følge med på om det kommer melk og hvor mye som kommer, derfor ble jeg sliten i nakken.. Med den elektriske pumpa kan man sitte og slappe av og tenkte eller se på andre ting enn på pumpingen, for da går alt av seg selv. Eneste man må følge litt med på da er når man får utdrivning, for da kommer det gjerne masse melk i begynnelsen, så man må løsne litt på trykket for at det ikke skal komme melk motoren(dette har skjedd meg mange ganger og det er IKKE farlig og ikke blir den ødelagt heller). Så min annbefalling er en el.pumpe.. Jeg kjøpte min på babyproffsen i Sverige og jeg bet 800 for den, (Det er av merket medela.) Her i norge må man bet ca 500 for en avent pumpe.. Ønsker deg lykke til med valget..
KristineH79 Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Jeg har kjøpt avent kombi, d jg syntes var en fordel m den var at man pumper manuelt og får den rytmen som man syntes passer/er best og så trykker man inn en knapp og den pumper elektrisk utifra din rytme. Om dere skjønner hva jg mener, har ikke prøvd selv men har veninner som har prøvd elektrisk og syntes de sugde for mye/hardt, og håndpumpe var slitsomt så tenkte en kombinasjon av de to er tingen...
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Jeg har tenkt til å prøve Avent Isis elektrisk brystpumpe, den som tar over din egen rytme etter hvert som du har kommet i gang med pumpingen. Hadde manuell pumpe med førstemann og syntes det var fryktelig slitsomt for håndleddet, så jeg endte med håndmelking til slutt. Det funket for så vidt fint! Men som sagt - tror jeg vil investere i en elektrisk :-)
Mamma TB Skrevet 5. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2007 takk for kjempe goe svar!!
KristineH79 Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Min heter sikkert Avent Isis elektrisk brystpumpe, høres ut som den samme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå