Gå til innhold

Hvis man har 3 måneders oppsigelsestid men alikevel slutter, hva kan arbeidsgiver gjøre da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kan også ta fra han opptjente feriepenger. Forslag: Be han om å organisere seg nå med en gang!! Deretter kan han snakke med de om råd. Så igjen snakker han med sjefen og fortelle rom problemet.

Fortsetter under...

Skrevet

de kan jo ikke akkurat gjøre så mye men du mister jo de tre mnd med lønn. men det har du jo tenkt på sikkert.

referansen blir ikke så god da.

ja og så får arbeidsgiveren din et hastverk med å ansette en ny.

Skrevet

Han kan kanskje høre med gamlejobben, om å få ta ut litt ferie, om han har ferie til gode? De kan si nei til dette da, men han kan jo spørre. Det kan eventuelt korte ned tida noe.

Og så bør han selvfølgelig si fra om dette til nyjobben med en gang. Forklare saken. Og mest sannsynlig har de forståelse for dette.

Husk at det er arbeidssøkers marked for tida :)

Lykke til :)

Skrevet

Ser ikke ut til at han får gå noe før. Har "kranglet" med jobben en uke nå, men de er så innmari vanskelige!!!! Det er mer enn nok folk til å kunne ta over og i følge sjefen hans gjør jo min kjære en rævva jobb, så da burde det vel ikke være så vanskelig å erstatte han eller???

Men det jeg lurer på: Vi fant jo ikke kontrakten hans når vi skrev oppsigelsen og han oppsøkte da kollegene sine OG han sjekket intranettet på jobben hvor det sto en måned (det sto også på intranett at her kunne man lese alt av "lover og regler" på arbeidsplassen. Men når vi fant kontrakten så var det jo 3 måneder og når min kjære konfronterte jobben med dette så var jo jo den måneden på intranettet skrivefeil. Men skal det gå utover oss da? Sjefen mener nå at den skrivefeilen ikke har noe å si og at selv om mannen min sjekket opp dette på jobben før han sa at det var en måneds oppsigelse til sin nye arbeidgiver, så er det kun papirutgaven han har signert som gjelder!! men arbeidsplassen må vel ha et visst ansvar for at lover og regler på intranettet er oppdatert vel??

Dette står det på slutten av kontrakten:

"XX's personalhåndbok og forsikringshåndbok ligger tilgjengelig på xx's intranett og inngår som en del av denne avtale"

Tolker jo det som at intranettet er like gjeldene som kontrakten jeg da...

Åhhhhhh vet jeg klamrer meg til halmstrå her nå, men den bedriften er så uforskammet og drittal!! De behandler alle ansatte på gulvet som om de var pestbefengt hele gjengen jo!!

Min kjære er jo den typen som ikke liker og si i fra og gruer seg så fælt til alt sånne samtaler, mens jeg har lyst til å dra ned å ta et skikkelig oppgjør med den møkkasjefen!!!

Wrææææææææl!!!!

Måtte bare få ut litt aggresjon her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...