Gå til innhold

Noen andre som sliter med full jobb og graviditet?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% i barnehage(småbarnsavdeling) og synes det er utrolig slitsomt. Ligger på sofaen etter at jeg har kommet hjem.. og der ligger jeg til jeg skal legge meg.

Hvor lenge tenker dere å jobbe før dere kaster inn håndkle(jeg er forresten 14 uker i dag)??

Fortsetter under...

Jeg jobber 100% i dagligvare og var kjempetrøtt uke 10-14, men nå har det heldigvis gitt seg. Jeg tror det er ganske vanlig å være trett i begynnelsen.

Hvis det blir for mye for deg går det jo kanskje an å snakke med din arbeidsgiver for å redusere litt på arbeidstiden, slik at du slipper å sykemelde deg. Det er ikke spesielt gøy å gå hjemme hele dagen heller.

Jeg jobber også 100% i bhg, er 11 uker på vei. Er sliten når jeg kommer hjem, men har en liten sønn så her er det full fart til han er i seng. I forrige svangerskap jobbet jeg fult til jeg var 7 mnd på vei, etter det reduserte jeg til 50 %. Får se hvor lenge det holder denne gangen, men merker det er mer slitsom denne gangen. Enig med henne over, gjør avtaler med arb.giver - finn oppgaver som letter din arbeidsdag. Det har jeg gjort og det fungerer bra! Lykke til:)

Jeg er også 14 uker på vei og jobber i barnehage. Jeg ble flyttet fra småbarnsavdeling til de eldste barna. Det har hjulpet mye. Men nå har jeg slitt med kvalme i noen uker og vært sykemeldt. Få arbeidsgiver til å tilpasse arbeidet. Ikke flaut å jobbe litt mindre en periode. Husk at arbeidsplassen din får penger fra dag 1 du er borte eller timene du er borte. Så ikke ha dårlig samvittighet med det i hvert fall. Lytt til kroppen! Det er tungt å jobbe i barnehage og være gravid.

Jeg skal jobbe så lenge jeg kan, kanskje ikke 100%. Men gi meg når kroppen sier stopp :)

Jeg er 14 +5 og jobber på sykehus. Har fått litt problemer med smerter i korsryggen og nedover ene foten de siste ukene, så kommer an på hvor lenge det er mulig å holde ut. Hvis det ikke blir verre enn det er så går det nok.

Jeg jobber også 100%,har ei datter på 3 fra før,leilighet som skal pusses opp før den lille kommer( heldigvis ikke såå mye igjen),så sliter jeg med kvalme og oppkast og bekkenløsningen er kommet tilbake allerede=(

Er bare i 11+3,så jeg har ikke så lyst til å gå hjemme enda,er litt greit å jobbe også,for dagene går litt fortere. håper jeg kan jobbe lengst mulig egentlig,men vi får se..kroppen sier vel i fra når det er nok.

Måtte sykemelde meg i uke 16 sist,pga bekkenløsning og kan ikke si jeg synes det var morsomt å gå hjemme så lenge,blir ganske kjedelig i lengden..hehe;)

Annonse

Jeg er snart 15 uker og er sååå trøtt. Er lærling så har ikke noen mulighet til å redusere arbeidstid. Jobber fra 9-17, noe som ofte blir 18.

Har prøvd å snakke med sjefen om mulighet for å starte og slutte en time før (8-16) men det vil hun ikke. Føler bare at jeg ikke har noe igjen av kvelden da jeg må sove en time når jeg kommer hjem og greier ikke å være oppe lenger enn halv ti... Håper virkelig denne trettheten gir seg snart..

I første svangerskap lå jeg på sofaen absolutt hele tiden når jeg ikke jobbet i de første 3-4 månedene. Denne gangen har jeg jo tilbragt mye av sommeren på sofaen, og da jeg skulle tilbake på jobb etter ferien tenkte jeg "kjør på, det blir nok bedre"! Men det gjorde det ikke... var ikke på første legekontroll før 12+4, og da så han med en gang at dette ikke var bra... så det ble en uke med full sykemelding for å hente meg litt inn igjen, og så er det 50% sykemeldt fremover.

Kroppen fikser ikke det samme som ellers når man er gravid! Vi vil jo alle gjerne være sunne, friske og spreke kvinner som ikke skaper trøbbel for arbeidsplassen vår ved å få barn... men helsa kommer jo faktisk først, da. Det er faktisk ikke meningen at man skal være helt utkjørt hver eneste dag!

50% sykemelding funker foreløbig bra, selv om jeg jo ikke akkurat har fått noen vikar og ting hoper seg opp på kontoret mitt.. men det er jo faktisk sjefen min sitt problem. Etter neste tur til legen vet jeg nok litt mer om hvordan resten av svangerskapet blir, og sjefen får finne en løsning på arbeidsoppgavene.

Godt svart!

Jeg har nå begynt å få problemer med ryggen, er 4mnd på vei. Redd det skal bli verre, er mye løfting og bøying på jobben. Skal til legen snart og høre hva jeg kan gjøre. Jeg føler at å sykemelde seg er nedrelag. Det er jo så mange holdninger til gravide kvinner om at de helst vil gå hjemme. Det er noe jeg IKKE vil, men må jeg så må jeg. Jeg blir vel 50% sykemeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...