Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er faktisk helt vanlig at (kommunale) barnehager har åpent fra 7-12 på julaften. Vi praktiserer påmelding, og hvert eneste år er det 1-3 barn som meldes på. Derimot har vi aldri faktisk hatt barn denne dagen, da foreldrene alltid har funnet andre løsninger. Noen settes faktisk opp denne dagen for at foreldrene skal ha mulighet til å ordne i stand hjemme til selskap. Det samme skjer nyttårsaften, og denne dagen har vi mange ganger hatt barn i bhg. Slik er realiteten.

Annonse

My god for en tankeløs kommentar! Jeg er alene med barna mine fordi mannen min jobber i Nordsjøen denne jula. Jeg jobber i Oslo kommune og får ikke fri på julaften. Derfor må jeg ha dem i barnehage i noen timer. Leverer seint, og henter dem i tolvtida. Hva er så ille med det? Tror du de har det verre der den 24. 12 enn de har ellers? tror du ikek de ansatte sørger for litt ekstra kos den dagen? Og at vi får en kjempkos ettermiddag og julaften hjemme sammen etterpå??

Hvilken verden lever du i? Den verdenen hvor alle er lærere og har fri fra 20. desember til 3. januar?

Julaften er vanlig arbeidsdag for de fleste mennesker frem til 12. Ja tenk, det finnes faktisk dem som jobber julaften kvelden. De burde vel bare la være å få barn, eller?

Dette innlegget var til galskapdamen over her.

En film i ny og ne er ikke no problem. Sånn som en skrev over her at man lager en liten happening med kino er bare fint, men hver uke er kanskje litt drøyt.

Men det at bhg er oppe på julaften og nyttårsaften er ikke så vanlig. Ingen kommunale bhg her hvor jeg bor har det. Kanskje noen private.

Synes det er stor forskjell på å se en nøye utvalgt film som er i tråd med periodens tema- f eks om dyr eller Afrika eller lignende, og på å ukritisk se kommersielle filmer som barna har med. Vi lever i 2007 og jeg synes barnehagen har en oppgave i å veilede hvordan man kan gjøre nytte av å bruke tv, video og pc. Mange Barn er i barnehagen 40-50 timer i uken, så det er jo ikke snakk om en stor del av tiden de er der akkurat. Flott med et variert tilbud!

Annonse

Dette syntes jeg hørtes rart ut, film hver fredag.... I barnehagen hvor jeg jobber får barna lov til å se film når vi har nissefest, for da er det virkelig jul!! de spiser grøt, får besøk av nissen, og "kjøper" popkorn og seigmenn og FRUKT", samt "kinobillett", så er det kino vel og merke for de som vil, og dette gjelder bare storebarns avd. De filmene som blir vist er noen av de "klassiske" julefilmene, som mikkes jul, bambi osv. Men dette er eneste gangen i året vi har film også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...