Gå til innhold

hvorfor er dere på tidlig ul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg var på UL idag pga BITTELITT blødning for en uke siden + endel ryggsmerter.. +engster meg mye pga mista sist!Så jeg fikk rekvisisjon av legen og fikk det da gratis.. uuutrolig deilig å se at det lille nurket svever uten bekymringer i meg med et dunkende hjerte.. :)

Hei

Fordi jeg har mistet to ganger... Jeg skal også på scan i uke 12 (for å se etter nakkefold) da jeg har mistet (de fleste SA er mutasjoner uforenelig med liv), har hatt blødning, er "eldre" (36) og min mann har en tremenning med Downs. Dette får jeg i helsevesenet.

Hei

Har bestilt UL te då når eg e i uke 12. Både for å se at alt e bra, og for å utelukke down syndrom. Hadde lyst å gjør det tidligere, bare for å forsikre meg om at alt står bra te der nere, men eg fekk ikkje rekvisisjon fra legen og då fant eg ud at eg likså godt kan venta. Fekk ikkje rekvisisjon for det e liksom ingenting gale med meg. Eg e 30 år, harr ikkje spontan abortert før, og har ikkje unormalt mye smerter.

Så sånn e det =) Men dette går jo så bra =)

Er nå 7 uker på vei, har vært på to UL, en i Uke 5, da var ikke hjertet begynt og slå og en i 6+4, og skal på en ny i uke 12, dette fordi jeg har mistet 3 ganger, og legen følger meg derfor ekstra opp, føler meg mye tryggere, når jeg vet at utviklingen ikke har stoppet opp:-) Var kun på den obligatorisken i uke 17-18 med første mann.

Annonse

For å se liv. Kun derfor.

Har gjort det i begge svangerskap tidligere.

Årsak: En slektning av meg gikk til uke 14 før de oppdaget at hun hadde mistet i uke 10. Jeg vil få bekreftet at jeg faktisk fortsatt er gravid, og vil da fortelle nyheten til venner og familie.

Fra uke 14-15 vil jeg vel kjenne liv, så fra da av har jeg den bekreftelsen. Førstegangsfødende kjenner det vel derimot gjerne rundt uke 20.

Hei! Jeg skal på ul en gang mellom uke 8 og 12 fordi jeg i forrige svangerskap fikk for tidlig vannavgang i uke 18 som endte i prematurfødsel i uke 25.Vi fikk bare to dager med vår bittelille gutt.

Livmorhalsen min er blitt svak etter konisering i 1997, og jeg skal sette på cerclage denne gangen. Jeg har også høyt blodtrykk, og har et såkalt høyrisikosvangerskap. Legen min har søkt om at sykehuset skal følge opp med alle kontrollene denne gangen. Dette føles betryggende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...