Gå til innhold

Noen som er flinke å trener

Anbefalte innlegg

>Begynte å trene litt i dag, men merker at jeg sliter litt med å kjenne mine begrensninger, er vant til å trene til det sier stopp, hehe. Synes jeg var flink da, brukte puls klokke så jeg hadde kontroll. Håper jeg klarer å fortsette, har fått time hos fysioterapeut til uka, hun sku gi meg noen råd om øvelser osv.

Flere som er flinke med å trene, kanskje vi kan motivere hverandre litt, Er ikke så mye som skal til før jeg dropper, hehe. Er jo "så" trøtt og sliten siden jeg faktisk er gravid ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10273957-noen-som-er-flinke-%C3%A5-trener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veeldig varierende... trente 4-5 ganger i uken før jeg ble gravid. Nå er det litt en uke på og en uke av. Har imidlertid snakket med den forskningsgruppa på Rikshospitalet som driver med trening og graviditet og de sier at det bare er å fortsette (både høy puls og styrketrening er bra :-)

Jeg prøver å trene 5 dager i uken,slik som før,men merker at det er myyye tyngre. Tar det litt sånn i mitt eget tempo,men har ikke lyst til å bli sånn super svær & typisk gravid (hvis dere skjønner...) Har kuttet ut mage øvelsene, og trener litt mer armer enn før. Ellers er det jo kjempedeilig å gå en kjapp tur på ettermiddagen... Det har vi sikkert ikke vondt av:)

Jeg trente regelmessig frem til uke 8. To ganger i uken på helsestudio, samt en times tur med hunden hver dag. Så ble jeg så dårlig at jeg ikke har orket noe som helst, bare holdt meg i ro. Har kun gått en 15 minutters kveldstur med hundene. Nå er jeg i uke 10 og på bedringens vei, så jeg håper å kunne ta opp treningen igjen snart. Lufteturene begynner hvertfall å bli lenger ;) Skal dessuten få dem til å hjelpe meg å tilpasse et treningsprogram tenkte jeg. Må bare vente til alle vet om graviditeten siden helsestudioet er så offentlig ;)

Jeg trener foreløpig nesten som før, litt lavere intensitet men prøver å legge inn noen flere økter enn før for å få ca samme totalbelastning.

Spesielt nøye med å drikke nok vann og ikke bli for varm:-)

Løper, spinner, trener styrke på mave og rygg og går masse tur.

Vil unngå å bli alfor stor og i tillegg være i god form før og etter fødsel:-)

Hvis jeg trener lite blir humøret veldig labert... det er ingen tjent med!

Annonse

Trente stort sett hver dag da jeg var gravid sist, fram til dagen før fødslen. Ingen problemer - så lenge man lytter til kroppen. Orker man ikke en dag, så trenger man å hvile. Av og til kan jo en gåtur hjelpe mot kvalme og trøtthet også :-)

Det går helt fint med sit-ups de tre-fire første månedene!

Etter det kan vi f.eks kjøre "planken". Det som anbefales av er stabilitetstrening for mave og rygg. Stor ball eller bosu kan også benyttes, da disse stimulerer hele "kjerne-området", inkl bekken.

Er ganske bekymret med tanke på trening. Pleide å jogge 2-3 ganger per uke før jeg ble gravid, men nå tør jeg ikke lenger. Kanskje irrasjonelt, men er redd for at dersom jeg begynner å jogge igjen, kan det "slite løs" fosteret pga. av all bevegelsen. Er det noe i dette, eller er jogging en ok treningsform i første trimester?

Håper noen vet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...