Gå til innhold

Hva gjør dere for å holde dere i form under svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøver å spise normalt som før, og begrense utskeielsene. Ellers trener jeg to-tre ganger i uken. Både spinning og aerobic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette. Er litt redd for å gjøre aerobic pga all hoppingen, så tenkte gå mer over til spinning. Kanskje det er litt hysterisk? Jeg tenkte også å gå lange turer, men fortsetter været som nå så blir det lite aktuelt :P Ellers har jeg fått streng beskjed fra min legesøster om å begynne med tran, så det skal jeg gjøre i dag - æsj bæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går bare tur men får se hvordan det blir etterhvert. spiser ofte for jeg er så sulten og forsovidt sunn mat gått ned en kilo jeg dytta i meg mere dritt mat før...jg tar tran kapsler gulpa et par dager så er jeg blitt vane med det og ikke merker noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener foreløpig nesten som før, har kun satt ned intensiteten litt, og er veldig nøye med å drikke jevnt. Det er veldig viktig å holde seg i form, gå i det minste tur en time hver dag! Det betaler seg med renters rente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å svømme minst 2 ganger i uka fordi jeg blir kvalm av annen trening (trente mest spinning før), og går/sykler til jobb når været tillater det. Ellers drikker jeg mye vann og tar trankapsler. Ta trankapslene på kvelden rett før du legger deg, så slipper du å gulpe så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på en egen gravid-trening, det er kjekt. Ikke akkurat de store utskeielsene pulsmessig, men mye god trening for bekkenbunn, rygg og skrå bukmuskulatur, samt skuldre og lår. I tillegg er det kjekt å trene sammen med andre gravide.

Prøver ellers å gå en del, men det blir mer buss enn jeg ellers ville gjort, for jeg blir vond i ryggen og hoftene av å gå mye.

 

Prøver i alle fall å spise sunt, og drikker minimalt med brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener akkurat som før, aerobic og spinning 3-4 dager i uken. Legen min sa at trening kunne forekomme akkurat som før. De som er i aktivitet før et svangerskap, kan bare forsette med det (anbefalte ikke kick-boxing osv sporter med slag og spark). Det var større risiko for de som plutselig begynte med aktivitet i svangerskapet - men det er jo bare å ringe til legen din:o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser veldig sunt, og det er kjempelett for jeg har bare lyst på sunn mat. Har hatt treningsopphold i to uker pga kvalme, men når det gir seg skal jeg få satt opp et treningsprogram på Elixia. Frem til uke 8 trente jeg som normalt 2 ggr pr uke. Går tur med hunden hver kveld, målet er en times turer som før jeg ble kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...