Gå til innhold

jobb og sånn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla er nå to mnd og 11 dager.. om to dager begynner jeg å jobbe litt.

jeg har egentlig permisjon(er student) men trenger ekstra penger også, så jeg har sagt ja til å stå på tilkalling på jobben,,

har 6-7timersvakter, og ingen mulighet til å amme på jobben. dvs at det fort blir 8timer uten amming de dagene jeg jobber.

jeg har mye frossenmelk så pappaen skal da få gitt vesla mat, men jeg lurer på om noen har erfaring med at melkeproduksjonen går ned når en har en sånn dag med lite amming innimellom?

og hva gjør jeg med melkesprengen, den kommer jo til å bli helt sinnsyk??

(vesla drikker nå ca 130ml pr måltid, så jeg har mye melk..)

på nettene sover hun fra klokka 21 til 04 uten å spise, før hun er tilbake på tretimersintervaller igjen, så det pleier jo å gå fint med en del timer uten amming, men når det blir to sånne runder i løpet av et døgn, vil melken stoppe?

eller går det helst greit?

glad for erfaring og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeoppsamlere i bh'n kan være lurt, da kommer litt av sprengen ut og du kan bare tømme i vasken iblant. Kan du ikke lure deg på do i fem minutt og pumpe litt spreng? Og ellers, om det er en gang i blant og ikke tre ganger i uka, liksom, så er det sikkert ok.

Be pappan sørge for at hun ikke spiser for mye når du er borte, og at hun er sprengsulten når du kommer hjem. Da blir det tømt ordentlig da! Og legg gjerne inn et sent kveldsmåltid, de trenger ikke være våkne for det.

Skrevet

takk for svar!

jeg står alene i butikken, så er vel liten eller ingen mulighet for å kunne snike seg på do, men jeg tenkte å ha med pumpa på bakrommet, tilfelle det plutselig ikke er noen kunder, sånn at jeg kan tømme litt..

da kan jeg gjemme meg bak et forheng som er mellom bakrommet og butikken.. hehe.

alt man må tenke gjennom, altså.

tror ikke det blir noe sent kveldsmåltid, for hun sover så godt mellom 21 og 04 at jeg vil ikke ødelegge den for henne. men da kan jeg jo pumpe, så har jeg til neste jobbedag.

takk for svar Expat, -som alltid:)

Skrevet

Det er klart at produksjonen kommer til å gå ned om du ikke pumper/emmer på så lenge.

6-7 timers vakt, du har da krav på litt pause??? Får du ikke gått på toalettet en gang??

Skrevet

nei, sjelden tid til å gå på do. ikke så lenge jeg er alene. men de første par timene er vi jo to.

gikk fint i dag da:) kom hjem til ei lita jente som hadde spist bare halvparten så mye som hun pleier normalt de to måltidene hun hadde mens jeg var borte, og da spiste hun utrolig mye. i tillegg pumpa jeg ut ca 100ml etterpå.

satser på at produksjonen ikke blir satt ned fordi om jeg gjør dette en gang i mellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...