Gå til innhold

Ks og Diabetes

gep68 har fått jenta:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ks 14 eller 17 desember. Dette er 3 gang jeg tar ks men, første gang siden jeg fikk diabetes. Noen som har erfaring og dele med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bør forberede deg på at babyen kan ha veldig lavt blodsukker når den blir født og derfor kanskje må tilbringe noen døgn på barneavdeling. Det skjedde hvertfall i mitt tilfelle. To netter på barneavdeling før bs hans var ok.

Skrevet

Jeg tok ks med mitt første barn og fikk beskjed om at infeksjonsfare og slikt var større når man har diabetes. For min del ble det ingen komplikasjoner. Tror ikke noe var anderledes enn om jeg ikke hadde hatt diabetes egentlig.

Når det kommer til barnet etter fødselen så ble min første lagt på intensivavd pga lavt blodsukker og lå der i 11 døgn før det var stabilt. (han var født i uke 35 og for premature barn kan dette ta noe lengre tid enn om man går til termin har jeg fått beskjed om)

Med nr2 så sank aldri blodsukkeret og han ble med meg på barselavd med en gang. (så da var alt helt normal som om jeg ikke skulle hatt diabetes. Det eneste var at de målte blodsukkeret hans noen ganger i døgnet de to første dagene)

Tror ikke du skal bekymre deg. (noe jeg har gjordt alt for mye i mitt siste svangerskap) Selv om det finnes en del ting man har høyere risiko for så går det i de fleste tilfeller helt knirkefritt.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...