Gå til innhold

Tar man med sitt eget babybilsete når man skal leie bil i Europa?(Frankrike)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en ekspeditør fra Fru Lyng i dag, hun sa at bilutleiefirmaene (Avis etc) i Frankrike/(Også Europa?) som regel ikke hadde noen ledige babybilseter til babyer i 5mnders alderen (Eller "Så små babyer", som hun sa)Hun insisterte på at vi måtte ta med vårt eget hjemmeifra. (Vi kunne da bruke dette som vippestol i huset vi skal bo i, også, mente hun)STemmer dette?Blir det ikke fryktelig tungvint å drasse med dette?Hvilke erfaringer har dere her..?

Fortsetter under...

Skrevet

Tror jeg ville ha gjort det. Da vet en hvilke ting det har vært utsatt for osv. Leier en, vet en ikke hva en får, evt om setet har vært i kollisjon osv. Men jeg har ikke vært på tur i europa med bil med små barn,så noen andre vet nok bedre enn meg..

Skrevet

Hei Petit Amie!

Jeg ville ha sjekket med bilutleiefirmaet først, for å høre hva de har. Det står jo på internett når man skal leie bil om man ønsker å ha med bilsete i leieprisen, så kan jo være greit å sjekke før du tar med sete. Vi skal til England i november, jeg har ikke bestilt leiebil ennå, men tenkte å bestille med barnesete hvis mulig. Hvis ikke tar vi med vårt eget. Men, det blir jo mye utstyr når man skal på tur. Vi skal kjøpe ny trille (vår vogn blir for stor å ha med, synes jeg), og så er jeg usikker på om vi får låne reiseseng der vi leier. Hvis ikke har vi vel overvekt på flyet, og jeg som hadde håpet å få shoppet litt på turen :-)

PS! Håper alt går greit med deg. Vi var på et treff sammen for lenge siden.

Skrevet

Hei:)

Ja, d stemmer, jeg kjenner igjen nicket ditt:)

Har nettopp ringt AVIS og fått avklart en del. De opererer med at bilsettet settes fremover, motsatt av slik de gjør det i Norge. Ellers skulle det være greit. Men går ikke å bruke deres bilsete som vippestol, kun til bilbruk.

Apropos vogn, har også tenkt på trille...men hva slags trille kjøper man da...?Og hva er primært poenget, størrelsen, sikkert?Kan de sove i den, og liggesitte i den?(For de skal jo ikke sitte riktig ennå, før de kan sette seg opp selv osv. Min er bare 5 mnd gml.)

Skrevet

Fremovervendt bilsete hadde jeg ikke tenkt å begynne med riktig ennå. Lillegutt er bare 4 måneder, vil være ca. 6 måneder når vi reiser til England, men fremdeles for tidlig synes jeg.

Synes det er et hav av triller å velge i, og har spurt litt rundt, men alle har jo så forskjellige meninger om hva som er best. Mine kriterier er at den må ha full liggestilling, slik at lillegutt kan sove i den. Den må ha 5-punkt sele, kalesje og regntrekk, litt demping (slik at det ikke blir for humpete til ham), må kunne bli liten når vi legger den sammen og helst ikke veie så mye. Vet ikke om vi får til å få alle ønsker oppfylt :-) Tenkte å sjekke litt her i Norge, samt i Sverige, er ofte på svensketur og nå er jo kronekursen gunstig... Samt, faren min har akkurat reist til Spania, så han skal sjekke om de er billigere der. Vi reiser ned dit i oktober, og trenger ikke noen trille før det (hadde vi reist til England først, så hadde vi kjøpt trille der, vet de er mye billigere enn i Norge).

Skrevet

Vi reiser til Gran Canaria på onsdag. Der får man iallfall leid med bilstol når man leier bil. Vi skal få låne bilstol gratis en dag der, for vi trenger kun bilstolen, og kun én dag.

Ang det med å ta med eget og vite at det ikke har vært i ulykke vs låne et man ikke vet, så går det litt for det samme... For bilstolen kan få harde dunk under flyreisen, og da er det like ubrukelig som om det har vært i en bilulykke. Da ville jeg heller lånt, ja. Sånn som vi da skal.

Vi har med carena easy trille.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...