Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 3. september 2007 #1 Del Skrevet 3. september 2007 Hei alle sammen, nå har jeg vært innom flere av forumene.. Gravid i moden alder og ternimklubben måtte jeg bare melde meg ut i fra da jeg nettopp har mistet min lille spire (før helga). Var 11+4, men den lille døde i uke 6. Har PCO, så jeg er inne på det forumet også av og til. Jeg er nå begynt å se framover, skal til gynekologen min på fredag og da skal vi diskutere videre prosess og han skal sjekke om jeg trenger utskraping. Før jeg ble gravid i sommer snakket vi om å søke om prøverørsbehandling og det kommer jeg til å kreve nå, at søknad blir sent umiddelbart (til Tromsø). Dette var mitt første svangerskap. Jeg lurer jo selvsagt på hvilke sjangser jeg har for å lykkes med prøverørsforsøk og hvordan kvaliteten på eggene mine er. Min forlovedes svømmere er det ingenting i veien med. Kan noen av dere dele deres erfaringer med meg? Er de mange av dere som har hatt SA/MA? Kanskje det er for tidlig å gå i gang med prøverørsforsøk nå rett etter en ufrivillig abort? Dette ble litt langt, men blir glad for å høre deres erfaringer. Trenger virkelig råd nå og noen oppmuntrende ord. PS: av alder blir jeg 37 år i høst. Klemmer til alle dere prøvere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10271074-da-kommer-jeg-inn-til-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Del Skrevet 3. september 2007 Hei og velkommen inn :-) Selv er jeg ganske fersk i forsøk men moden i alder :-)) (39) Jeg har ikke hatt noen påviste aborter før - så det er ikke noe krav til å "komme inn". Sjansene er tilstede :-) Så da må jeg jo gi det et hederlig forsøk... !!! Jeg vet at eggene ikke er like gode og at det kan være andre faktorer som dukker opp etterhvert. Men likevel - den som intet prøver intet vinner. Har fått tilbakemeldinger fra mange "eldre prøvere" med gode resultater, så er det liv er det håp osv. Lykke til uansett !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10271074-da-kommer-jeg-inn-til-dere/#findComment-10271254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. G Skrevet 3. september 2007 #3 Del Skrevet 3. september 2007 Velkommen skal du være :-) Trist å høre at du mistet din lille spire.. Har hatt 1 SA og en MA...det viste seg at det begge gangene tok slutt i uke 6. Når jeg hadde MA hadde jeg utskrapning i uke 8. Vi har prøvd på egenhånd i et par år etter det. I mars fant legen min ut at jeg hadde endometriose og jeg operert for det... gikk på pergotime et par runder, men uten hell. Er nå på første IVF forsøk og har fått satt inn 2 perfekte egg. Nå gjenstår det bare å se om de sitter... Det jeg kan si er at legen min er veldig positiv, siden det faktisk viser seg at jeg KAN bli gravid. Har jo klart det sammen med min kjære på naturlig vis tidligere. Tror helt klart at dere kan lykkes med IVF behandling! Lykke til! Er 35 år til høsten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10271074-da-kommer-jeg-inn-til-dere/#findComment-10271701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 3. september 2007 #4 Del Skrevet 3. september 2007 Hei! Utrolig trist å lese om din ufrivillige abort. Det er så ufattelig urettferdig at noen må igjennom noe slikt... Har selv hatt en sa og en exu. Da jeg opplevde exu var det full fart på operasjonsbordet og jeg er glad jeg overlevde for å si det sånn...... Fjernet den ene eggleder. Den gjenværende eggleder fungerer nok ikke. Vi har et barn på 5 sammen. Prøvd i 3 og et halvt år på søsken forsøk. Siden jan 2006 har vi holdt på med ivf. 4 forsøk og 5 avbrutte. Har også pco og vanskelig å stimulere. Hatt tidligere forsøk i Danmark, men skal nå til klinikk Hausken i Haugesund. Jeg anbefaler virkelg en samtale med Jon Hausken. Han ser det som er best for DEG. Som han sa til meg: Er ikke sikkert jeg har pco, en gyn har sagt jeg har det og en har sagt jeg ikke har det. Han anbefalte å bruke metformin tabletter, noe som er bra om en har pco. Jeg ville virkelig anbefalt en samtale med han ihvertfall. Ting blir veldig mye klarere etterpå!!! Dette skal ordne seg og du skal bli gravid igjen:o) All lykke til deg!!!!!!!!!!!!!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10271074-da-kommer-jeg-inn-til-dere/#findComment-10274122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 4. september 2007 Tusen takk for oppmuntrende ord!!!! Det gjør virkelig godt, når man tror at verden stopper helt opp. Jeg har allerde kommet meg veldig, er begynt å se framover og gleder meg bare til kroppen er klar til å prøve igjen. Føler enda en enorm tomhetsfølelse inni meg og den vil nok vedvare til jeg blir gravid på nytt igjen. Men nå går det bare en vei, og det er oppover og jeg kan nesten ikke vente til søknaden om IVF behandling blir sendt. Takk igjen, dere er noen engler! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10271074-da-kommer-jeg-inn-til-dere/#findComment-10279697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå