Gå til innhold

Smattelyder

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg lagt merke til at babyen min på fire uker lager "smattelyder" når hun får pupp. Det er som om hun må ta nytt tak hver gang hun skal suge. Jeg lurer på om det skjer fordi det kommer for mye melk og fordi puppen blir hard og det blir vanskelig å få tak. På slutten av ammingen lager hun ikke slik lyd. Ei venninne av meg mente at dette kunne skyldes stramt tungebånd.

Hun legger fint på seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke bare koselyder da?

vesla her kan bli så ivrig at hun glipper innimellom , for ikke å snakke om de sinnsyke lydene hun lager, høres nesten ut som om hun kveles.. hehe. men det er altså bare koselyder, hun vokser jo i rekordfart,og smiler masse når hun har fått dempet verste sulten og skifter pupp:)

Skrevet

Har lest mye om dette. Sønnen min gjør akkurat det samme. Det er mest sannsynligvis pga utdrivningsrefleksen din. Den er sikkert litt for sterk og fort for babyen din, det er derfor hun ikke gjør det på slutten. Utdrivningen blir svakere på slutten. Det er ikke unormalt så lenge du er ikke sår, babyen legger på seg og har ikke vondt of det. Sønnen min får luft i magen av det. De sier du kan ta ut brystet når utdrivningen er i gang og når det slutter å sprute melk så kan du legge babyen til igjen. Dette har vi provd og det er veldig tungvindt. Du kan også amme sånn at du lener litt bakover så melka ikke strømmer ut så fort. Ellers har jeg begynte å amme bare på et bryst i 2 timer før jeg bytter så utdrivningen er litt svakere for en stund og babyen får mer av den fete melken som hjelper magen hans.

Lykke til

Skrevet

Ja, tenkte nok at hun svelger masse luft på denne måten. Når hun i tillegg har hatt tendens til kolikk den siste uka skal jeg prøve å amme slik at hun får mer av den feite melka. Takk for råd!:)

Skrevet

trykk fingrene mot brystvorten på det brystet det ikke ammes fra, det demper flommen:-)

Skrevet

Dette gjør min baby også. Jeg hører hun får luft ned i magen når dette skjer. Skal man bare la det smatte, eller kan man gjøre noe for å motvirke det?

Skrevet

Mi lagde også slike smatte lyder ei god stund,men nå har hun sluttet med det...har ikke tenkt over det før nå at hun ikke lager de lydene lengre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...