HTC Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Begynner å jobbe nå snart, barnet er 9-10 mnd. Jeg ammer nå kun 2-3 ganger om dagen, er det for lite? Har ikke spes lyst til å starte opp pumpinga.
HTC Skrevet 3. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. september 2007 Utover det gir jeg vann til måltidene. Burde jeg ammet mer evt gitt mme eller rismelk/soyamelk til måltidene?
Expat Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Vel 2-3 ganger for dagen og kanskje en ekstra en eller to i helga? Det er ikke noe i veien for å klare den der lenge, men du har jo rett på ammefri om det betyr at h*n trenger å amme senere enn du begynner på jobb, kan du ta fri tidlig og sent på dagen! Husk at evt "blandes med vann" grøt har mme så det er sjeldent behov for tilskudd...
HTC Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 Bruker kun helsekost grøt, de har ingen mme i seg. I dag ammet jeg 4 ganger, men på de mest stressede dagene blir det kun 2 ganger. Bør jeg da supplere med noe annet?
xyz06 Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 jeg begynte i jobb når jenta var ni mnd, hun får pupp før jeg drar om morgenen og når jeg kommer hjem. I begynnelsen kom pappaen på jobben midt på dagen så tulla fikk litt pupp. Jeg lar henne suge så mye hun vil om natta for å holde produksjonen oppe slik at jeg ikke trenger å pumpe (har aldri fått til pumping...) Går ut ifra at hun får nok melk, hun får aldri mme.
Pære Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Mitt barn er 10 mnd og vi har nå trappet ned til 2 ganger om dagen (morgen og kveld). Jeg håper at dette er nok. Jeg gir han grøten med mme i og har begynte med litt yoghurt naturell om ettermiddagen, og tilsetter litt melk og ost med maten slik at han får nok kalk. Jeg er også litt bekymret at vi har trappet ned litt for fort, men han var ikke interessert lenge om dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå